י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיא חדש

הנציגים החרדים שותקים: נתניהו רומס את כבודה של השבת

ראש הממשלה שנחשב לשותף הטבעי של החרדים והעומד בראש הגוש 'האמוני' מפר מאז תחילת המלחמה את הנוהג - לא להוציא הודעות לתקשורת בשבת. השבוע נשבר שיא חדש כאשר בעיצומה של השבת נתניהו הגיב לאירוע פוליטי לחלוטין

הנציגים החרדים שותקים: נתניהו רומס את כבודה של השבת
נתניהו נואם צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השותף הטבעי של החרדים והעומד בראש הגוש 'האמוני' מפר מאז תחילת המלחמה את הנוהג עליו הקפיד במהלך כהונתו ועליו גם הקפידו רבים מראשי הממשלות בישראל - לא להוציא הודעות לתקשורת בשבת.

בתחילת המלחמה, כאשר הכאוס שרר ברחובות עוד ניתן היה להבין מדוע ראש הממשלה מתנהל בשבת כביום חול, ומוציא הודעות לתקשורת בעיצומו של יום המנוחה, אבל בשבועות האחרונים הנוהג הזה זולג מ"פיקוח נפש" להודעות פוליטיות לחלוטין.

יצוין כי למרות הכאוס העצום והעובדה שאנחנו בתוך מלחמה, לא כל הפוליטיקאים והמדינאים בישראל בחרו כמו נתניהו להפר את הנוהג.

עוד בנושא:

כך למשל, לפני כחודשיים באירוע הטראגי שבו חיילי צה"ל ירו בשוגג בשלושת החטופים שהצליחו לברוח משבי חמאס, ראש הממשלה נתניהו הגיב בעיצומה של השבת לתקרית, בעוד נשיא המדינה הרצוג המתין למוצ"ש.

הרצוג, בניגוד לנתניהו, הבין שכבודה של השבת חשוב ושעם ישראל יצליח לשרוד בלי התגובה שלו לאירוע הטראגי עד מוצאי שבת.

השבוע כבר הגענו לשיא חדש: בעיצומה של השבת נתניהו הגיב להחלטה של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל. ברור לכל כי לא מדובר בתגובה לאירוע ביטחוני חמור אלא על אירוע כלכלי - כלומר הודעה פוליטית לחלוטין. 

חברי הכנסת והשרים החרדים מסרבים גם הם לתקוף או אפילו להעיר לנתניהו. בתחילת המלחמה אחד מהשרים החרדים נטל בשיחה עימי קרדיט וטען שבזכותו נתניהו אומר 'בעזרת השם' בהצהרותיו ויש לתהות, שבת מה תהא עליה?.

בנימין נתניהו שבת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד