י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"כתם לדורי דורות"

עשרות אלפים השתתפו בעצרת התמיכה בחטופים

עשרות אלפים השתתפו בעצרת התמיכה בחטופים ובני משפחותיהם. העצרת התקיימה בסימן רגע האמת - חיים או מוות: "הצלת החטופים היא הצלת מדינת ישראל היא הניצחון המוחלט". משפחות החטופים דורשות מראש הממשלה וקבינט המלחמה: "עצרו את הקמפיין הממשלתי נגדנו"

עשרות אלפים השתתפו בעצרת התמיכה בחטופים
דני אלגרט בהפגנה צילום: מטה המשפחות

עשרות אלפי ישראלים הגיעו הערב לכיכר החטופים לתמוך במשפחות החטופים בעצרת בסימן 'רגע האמת - חיים או מוות!'. יחד עם המשפחות קראו בקול ברור: מחיר ההפקרה יהיה כתם לדורי דורות.

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר שהותקפה השבוע בזמן שהפגינה למען שחרור בנה והדגישה בתחילת נאומה כי דבריה הינם מייצגים את דעתה האישית ולא בשם כלל המשפחות: "״המדינה שלנו איבדה את הנתיב שלה!. האנשים שנחטפו מוחזקים ברצועת עזה 127 ימים: אזרחים, שומרי חוק, שאנחנו לא מחזירים הביתה. אנחנו מפקירים אותם. אתם מפקירים אותם!. חברי הממשלה והקבינט מתמהמהים, מכניסים פוליטיקה, ימין שמאל, הבן שלי ושאר החטופים לא נחטפו בגלל דעות פוליטיות. אני מאופקים, הצבעתי ליכוד, הצבעתי לך בנימין נתניהו! תתעשת על עצמך! אנחנו יודעות שיש עסקה. אנחנו יודעות שאתה מסתיר מאיתנו את האמת. יש אפשרות להחזיר אותם מחר! זה דורש אומץ וכוחות שיש לך. צריך להפסיק את הלחימה ולצאת מהרצועה. כולם תמורת כולם. הבן שלי וכל שאר החטופים! אל תיתן לבן גביר וסמוטריץ לסחוט אותך! בחלאות החמאס נטפל אחר כך. יש לנו את היכולת הזו. תמיד הייתה. אל תיכנע להפחדות".

הילי קופר ואור נוחומוביץ, נכדיו בני ה-10 של עמירם קופר שנמצא בשבי חמאס: "סבא כבר 127 ימים שאתה לא כותב ברכות, לא שורק מנגינות ולא אוכל איתנו ארוחות שישי כמו שהיינו רגילים. אני מבקשת מכם חברי הממשלה לדמיין שזה סבא שלכם שם מעבר לגדר, עמוק במנהרות. האם הייתם יכולים להשאיר אותו שם? למה סבא שלי בן 85 צריך לשבת 127 ימים בשבי החמאס בלי אוכל, בלי מים ובקושי יש לו אויר לנשום? נתניהו, אני פונה אליך כי אתה ראש הממשלה שלנו. אני מבקש ממך שתחזיר את סבא שלי ואת כל החטופים עכשיו הביתה, עכשיו".

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט שנמצא בשבי חמאס: "ב-7/10 נחטפנו כולנו, נחטפה לנו המדינה. המחיר שאנו נדרשים לשלם הוא לא על החטופים. אנחנו נדרשים לשלם על ההפקרה והמחדל של הממשלה ומערכת הביטחון. הפקרת החטופים היא הפרת החוזה הבסיסי בין המדינה לבין אזרחיה, אני רואה בכל אחד מחברי הממשלה ובראש הממשלה אחראים באופן ישיר להפקרת החטופים. במידה והם לא יוחזרו על ידה המדינה תאבד את מעמדה המוסרי לדרוש מאזרחיה להקריב את חייהם למענה. אי שחרור החטופים כמוהו כגזר דין מוות על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית והפיכתה למדינה אוכלת יושביה".

משפחתו של החטוף אלון אוהל שמציין היום יום הולדת 23 בשבי: "אלוני שלנו היום בן 23. זאת הפעם הראשונה שאני לא שומעת את קולך ויכולה לאחל לך יום הולדת שמח. הממשלה שלך צריכה להיות פה איתנו עכשיו. יחד איתנו, לא נגדנו. אם אנחנו רוצים להתקיים במדינה הזו אין ניצחון בלי החזרת כל "החטופים". אני פונה לכל אזרחי מדינת ישראל ואומרת אם לא נלחם ביחד כמשפחה אחת על הזכות הבסיסית להגנה וביטחון והידיעה המובהקת שאם חוטפים אותנו מאדמת המדינה כאזרחים חפים מפשע, המדינה תעשה הכל להחזרתנו בכל מחיר. ללא ההבנה והידיעה הזו אין לנו קיום במדינה".

נטליה קסרוטי, אמו של קשת קסרוטי הי"ד שנרצח במסיבת הנובה: "במסיבה ברעים ובמסיבת פסיידק היו חבר'ה מכל צבעי הקשת הישראלית, ללא הבדל כולם נטבחו. אנחנו מתים מבפנים ורובנו לא יודע וכנראה לעולם לא ידע מה קרה לאהובינו. אני מתחננת בפניכם, אנשי הקבינט, אל תתנו לאף אמא, לאף אבא, לאף אח ואחות, סבים ודודים לקבל את בשורת האיוב שקיבלנו אנחנו. אל תתחמקו מאחריות הן למעשיכם ובעיקר להחלטות שלכם. לפילוג אותו יצרתם בעם המדהים שלנו. תחזירו אותם הביתה. עכשיו".

חמאס הפגנה מלחמת חרבות ברזל מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד