כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
מתחת למתחם אונר"א

בדלי עם חבל: כך חשף צה"ל לעיתונאים זרים את המנהרות

כדי להראות שמרכז המודיעין התת-קרקעי של חמאס נמצא מתחת למתחם אונר"א, עיתונאים זרים הניחו כמה פריטים קטנים השייכים להם בדלי לבן, אותם הוריד עמוק לתוך בור דמוי באר שחפר הצבא. כשהם נכנסו למנהרה, הם גילו את החפצים שלהם

בדלי עם חבל: כך חשף צה"ל לעיתונאים זרים את המנהרות
כוחות צה"ל במתחם אונר"א צילום: דובר צה"ל

לעיתונאים הזרים שנכנסו בליווי צבאי לשכונת רימל בצפון עזה, הוצגה רשת המנהרות של חמאס, שהתפתלה מתחת למבנים של האו"ם ובניינים אחרים באזור.

כדי להראות שמרכז המודיעין התת-קרקעי של חמאס נמצא מתחת למתחם אונר"א, הניח קצין צה"ל, שביקש להזדהות בשמו הפרטי, עידו, כמה פריטים קטנים השייכים לעיתונאים הזרים בדלי לבן, אותם הוריד עמוק לתוך בור דמוי באר שחפר הצבא.

העיתונאים הזרים נכנסו למנהרה עם חיילים, שם הם ראו את החפצים שלהם, הם היו באותו דלי בתוך חדר החשמל של חמאס שניזון מחשמל של אונר"א. "20 מטר מעלינו, זה מפקדת האו"ם", אמר הקצין והצביע כלפי מעלה כשהחזיר את החפצים, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

כדי להגיע למרכז השרתים של חמאס, קבוצת העיתונאים הזרים נסעה תחילה למקום במרחק של כקילומטר ממפקדת האו"ם, שם חפר צה"ל דרך מגרש חניה כדי לגשת לרשת המנהרות המובילה לבסיס התת-קרקעי. מגרש החניה היה ליד בית ספר אונר"א שהופצץ.

הקבוצה הלכה כ-10 דקות דרך המנהרה, שתקרותיה היו נמוכות וכולם נאלצו להתכופף תוך כדי הליכה, לפני שהגיעו ללב המתחם התת-קרקעי. לאורך הדרך היו מספר יחידות מיזוג אוויר. כתב הג'ורנל דיווח כי לא ראה יחידות מיזוג אוויר כאלה במנהרות אחרות של חמאס, שהן בדרך כלל חמות, מאובקות ולחות.

בסמוך לחדרי החשמל והשרתים היו כרזות שהותירו פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, עם הנחיות מיוחדות כיצד על הפעילים להתנהל. כרזה אחת הפצירה בפעילים להקפיד לשמור על סודות האתר. "אתה חייב לדעת ששמירת סודות היא חובה דתית", נכתב על כרזה.

כזכור כפי שדיווחנו בהכוונה מודיעינית של שב"כ הגיעו הלוחמים אל פיר מנהרה סמוך לבית ספר של ארגון אונר"א. הפיר הוביל לתוואי תת-קרקעי ששימש כנכס משמעותי של המודיעין הצבאי של חמאס ועבר מתחת למבנה המשמש כמטה המרכזי של אונר"א ברצועה. התוואי נבנה בעומק של 18 מטרים ובאורך של 700 מטרים והכיל מספר דלתות הדף. בפשיטה אותרו אמצעים מודיעיניים ממגוון רחב של סוגים. מיצוי המודיעין החדש שנמצא יאפשר פשיטה על יעדי חמאס נוספים. השמדת התוואי פוגעת ביכולות המודיעין של חמאס.

הלוחמים איתרו תשתית חשמל בתוך המנהרה המחוברת למבנה המטה המרכזי של אונר"א, דבר המעיד על תספוק חשמל לתוואי המנהור באמצעות נכסי אונר"א.

 

חמאס אונר"א מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד