י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
חשש מהסלמה

בעולם חרדים מפעולה ברפיח: "חשים דאגה עמוקה"

מדינות ערביות באזור וממשל ביידן הביעו התנגדות לביצוע המהלך הקרקעי ברפיח במהלך חודש הרמאדן, שיתחיל בעוד כחודש בטענה כי זה עצמו עלול להוביל להסלמה

בעולם חרדים מפעולה ברפיח: "חשים דאגה עמוקה"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

שר החוץ הבריטי, ג'יימס קמרון, אמר הערב (מוצ"ש) כי הבריטים "חשים דאגה עמוקה מהאפשרות לפעולה צבאית ברפיח שם שוהים יותר מחצי מתושבי הרצועה". עוד אמר קמרון כי לדעתו "סדר העדיפויות לגבי השלבים הבאים במלחמה כולל הפסקה מיידית של הלחימה ושחרור החטופים, לאחר מכן להתקדם להפסקת אש יציבה ותמידית".

מוקדם יותר היום דווח כי כמה מדינות ערביות באזור וממשל ביידן הביעו התנגדות לביצוע המהלך הקרקעי ברפיח במהלך חודש הרמדאן, בטענה כי "זה פוטנציאל ממשי להסלמה".

בשבוע שעבר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הביע דאגה מהדיווחים לפיהם צה"ל מתכוון להתמקד ברפיח בשלב הבא של הלחימה. הוא אמר כי "פעולה כזו תגביר באופן מעריכי את הסיוט ההומניטרי עם השלכות אזוריות בלתי ידועות".

עוד דווח כי שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, העביר מסר לראש הממשלה נתניהו בו נאמר כי צריך לדון ולשקול היטב את הדברים לפני שיוצאים למבצע באזור צפוף שכזה. בממשל חוששים כי בלי פינוי חלק מ-1.4 מיליון הפלסטינים שם האירוע עלול להסתיים באסון. בשל כך, בלינקן דרש מהישראלים שמעבר כרם שלום צריך לפעול כרגיל.

דובר משרד החוץ בקהיר אמר במהלך סוף השבוע על כוונת ישראל להיכנס לרפיח כי "המצב לא יכול לשאת הסלמה נוספת, המצב ההומניטרי קטסטרופלי ברצועה והמשך הפגיעה באזורים הומים באנשים ייצור מציאות שתהפוך אותה למקום שאי אפשר לחיות בו ותרחיש הגירוש יהפוך לריאלי. לכן מצרים מתנגדת למדיניות הזאת ולא תאפשר שהיא תתבצע".

 

 

רפיח מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד