י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נגע בתמונת הרבי

נשיא ארגנטינה חתם את ביקורו בישראל וסיפר: "קבעתי מזוזה בבית הוורד"

חאבייר מילי, נשיא ארגנטינה, המריא מישראל, לא לפני שפגש את שלוחי חב"ד מארגנטינה, להם גילה: "ישראל כל כך קרובה לליבי ולכן החלטתי לקבוע מזוזה גם בבית הוורוד של ארגנטינה, כדי להרגיש את הקדושה של עם ישראל"

נשיא ארגנטינה חתם את ביקורו בישראל וסיפר: "קבעתי מזוזה בבית הוורד"
נשיא ארגנטינה עם שליח חב"ד בארגנטינה הרב חיים אוירכמן צילום: באדיבות המצלם

"ישראל כל כך קרובה לליבי ולכן החלטתי לקבוע מזוזה גם בבית הוורוד של ארגנטינה, כדי להרגיש את הקדושה של עם ישראל" - כך חשף נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, שחתם את ביקורו ההיסטורי בישראל ביום שישי.

"קבעתי את המזוזה כל כך חזק, שבשביל להוציא אותה יצטרכו לעקור את הדלת", הוסיף הנשיא בחיוך, במפגש פרידה שקיים עם הרב חיים אוירכמן, שליח חב"ד בבואנוס איירס בארגנטינה שהגיע במיוחד לישראל, להיות לצדו של הנשיא במסעו המיוחד. יחד עם הרב חיים במפגש, היה גם אביו הרב משה אוירכמן, שליח חב"ד בקריות.

"הנשיא התרגש מאוד מהרגעים האחרונה בביקור בישראל", סיפר הרב אוירכמן, "הוא נפגש עם ראש הממשלה, הנשיא ועוד גורמים בכירים - אבל עבורו, ברמה האישית, זה היה ביקור רוחני מרומם מאוד".

במהלך מפגש הפרידה, דקות לפני שהנשיא יצא לשדה התעופה, משם המריא בחזרה לארגנטינה, העניק לו הרב אוירכמן שי אישי: תמונה ממוסגרת של הרבי מליובאוויטש עם שטר ישראלי ישן של חמישים שקלים - שהביא בשעתו הרבי, כ'שטר ברכה'. השי שוגר במיוחד על ידי השליח הראשי של חב"ד בארגנטינה, הרב צבי גרינבלט, ויו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

הנשיא הארגנטינאי נגע בתמונת הרבי, ואמר: "אותו אני מכיר טוב מאוד, מכיר אותו ומרגיש אותו כל הזמן, תליתי את התמונה שלו במשרד שלי". מאחורי המשפט הזה, עומד קשר עמוק שמרגיש מיליי לרבי. הוא ביקר מספר פעמים בציונו הקדוש לפני הבחירות לנשיאות, וזה גם היה המקום הראשון שבחר לבקר בו, ימים ספורים לאחר בחירתו הדרמטית.

לצד המפגשים הדיפולומטיים של מיליי, הוא פגש בימי ביקורו רבנים שונים וגם ביקר פעמיים בכותל המערבי. בביקורו השני, ביום חמישי, פצח בריקוד סוער ברחבת הכותל עם הרב סימון ג'ייקובסון, שספרו 'הדרך לחיים של משמעות' מתורת הרבי מלובביץ', הייתה אחד הגורמים המרכזיים להיכרות של מיליי עם תורתו של הרבי. הרב ג'ייקובסון, נבחר על ידי הנשיא לאחד האישים שילוו אותו לאורך כל ביקורו בישראל.

הביקור של מיליי זכה לסיקור רחב בארגנטינה. בביקורו של מיליי בניר עוז, השמיע דברים חד משמעיים, על זכותה של ישראל להגן על עצמה.

"אנחנו מגנים שוב, בתוקף ובאופן חד משמעי, את המעשים המתועבים הללו ומדגישים מחדש את הסולידריות והתמיכה שלנו בישראל", אמר הנשיא הארגנטינאי, כשלצדו עמד כל העת נשיא המדינה יצחק הרצוג, "ושוב נדגיש את זכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית. אנחנו נמשיך לפעול על מנת לדרוש בהמשך הדרך לשחרור של כל החטופים, ללא קשר ללאומיותם. כמובן שיש גם אזרחים ארגנטינאים בין בני הערובה, וזהו פשע נגד האנושות. ויש לתקן את זאת", הדגיש מיליי.

"אני רוצה לסיים בתודתי לך על קבלת הפנים, ולהבטיח לך שבארגנטינה, יש לך נשיא שהוא ידיד אמת שלך. תודה".

מלחמת חרבות ברזל חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד