ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עצור קרוב לשנה

המראיין האמריקאי הפציר בפוטין לשחרר את העיתונאי היהודי

המראיין האמריקאי טאקר קרלסון הפציר בנשיא פוטין לשחרר עיתונאי יהודי אמריקאי שנעצר באשמת שווא. העיתונאי אוון גרשקוביץ', כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' עצור בכלא במוסקבה במשך כמעט שנה

המראיין האמריקאי הפציר בפוטין לשחרר את העיתונאי היהודי
טאקר קרלסון והנשיא פוטין צילום: צילום מסך

בראיון שערך בסוף השבוע העיתונאי האמריקאי טאקר קרלסון הוא לחץ על נשיא רוסיה פוטין לשחרר את הכתב האמריקאי היהודי של ה'וול סטריט ג'ורנל', המוחזק בכלא מוסקבה כבר קרוב לשנה.

פנייתו של קרלסון על אוון גרשקוביץ', הייתה רק הפעם השנייה שבה פוטין התייחס ישירות למקרה שערער את היחסים הדיפלומטיים של רוסיה עם ארצות הברית.

לאחר שפוטין התראיין במשך כשעתיים על יחסי רוסיה וארצות הברית ועל המלחמה עם אוקראינה, קרלסון שאל, "כאות להגינות שלך, תהיה מוכן לשחרר את הכתב לארצות הברית". קרלסון הוסיף: "ברור שהאיש הזה אינו מרגל. הוא ילד, ואולי הוא עבר על החוק שלך בדרך כלשהי, אבל הוא לא מרגל-על, וכולם יודעים את זה".

פוטין היה לא מחויב בתגובתו. "עשינו כל כך הרבה מחוות של רצון טוב מתוך הגינות, שאני חושב שנגמרו לנו המחוות". פוטין הוסיף: "אני גם רוצה שהוא יחזור סוף סוף למולדתו. אני כנה לחלוטין. אבל הרשה לי לומר שוב, הדיאלוג בנושא ממשיך".

הנשיא הרוסי אמר שהוא רוצה ויתורים נוספים מגורמים אמריקאים לפני שישקול לשחרר את גרשקוביץ'. פוטין הציע שאולי יהיה מוכן להחליף את הכתב עבור ואדים קרסיקוב, אזרח רוסי שנידון למאסר עולם בגרמניה על רצח של אזרח צ'צ'ניה בברלין ב-2019.

גרשקוביץ', בן 32, היה העיתונאי האמריקני הראשון שנעצר באשמת ריגול ברוסיה מאז תום המלחמה הקרה, וממשלת ארה"ב הגדירה אותו כ"עצור שלא כדין", כלומר הוא נחשב בעצם לאסיר פוליטי.

הוא נעצר במרץ אשתקד בעיר יקטרינבורג ברוסיה והואשם בריגול, טענה שבעלי העיתון והרשויות האמריקאיות הכחישו בתוקף. מאז הוא מוחזק בכלא לפורטובו במוסקבה עד למשפט.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד