א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עליה של מאות אחוזים

התקריות האנטישמיות זינקו בכל רחבי העולם בינואר

בין הדוגמאות הבולטות, ניסיון לדקור חרדים בסופרמרקט בלונדון ומפגינים אנטי-ישראלים שקראו קריאות שנאה לילדים חולי סרטן שקיבלו טיפול בבית חולים שקיבל תרומות מיהודי

התקריות האנטישמיות זינקו בכל רחבי העולם בינואר
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

התנועה למלחמה באנטישמיות (CAM) חשפה את הדו"ח החודשי שלה, המתעד עלייה חדה בתקריות אנטישמיות ברחבי העולם. על פי הממצאים, בנואר היו 468 אירועים שדווחו, המהווים עלייה של 171% בהשוואה לינואר 2023, בממוצע של 15.1 אירועים ביום.

חלק ניכר מהאירועים הללו, 65.3%, היו קשורים לישראל, כאשר 16.25% מסווגים כ"אנטישמיות קלאסית", הכוללת דעות קדומות מסורתיות נגד יהודים. מניעים איסלאמיסטיים זוהו ב-8.97% מהמקרים, בעוד שהשאר היו קשורים להכחשת שואה, מזעור, עיוות, או שלא ניתן היה לייחס אותם לקטגוריה ספציפית.

האירועים היו מגוונים באופיים, כולל 68 מעשי ונדליזם ו-52 איומים פיזיים, אך רובם, 329 - 70%, כללו דברי שטנה. בין הדוגמאות הבולטות שהבליטה תנועת CAM היו ניסיון מטריד לדקור יהודים חרדים בסופרמרקט כשר בלונדון ומפגינים אנטי-ישראלים שקראו קריאות שנאה לילדים חולי סרטן שקיבלו טיפול ממתקן רפואי שקיבל תרומות מאדם יהודי.

הדו"ח ציין גם את הרטוריקה המסוכנת של פודקאסטר ניאו-נאצי שדגל ב"השמדה מוחלטת" של יהודים, המשקף את רמת השנאה החמורה המופצת על ידי רדיקלים וקיצוניים.

אנטישמיות תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד