י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דורשת הצבעה חוזרת

היועמ"שית נגד הממשלה: "האינטרס הציבורי נפגע"

היועמ"שית פונה במכתב ומציינת כי לאחרונה היו מספר החלטות שהתקבלו ללא דיון ראוי, ובשל כך האינטרס הציבורי נפגע | לכן - היא מורה כי יש להצביע עליהן מחדש

היועמ"שית נגד הממשלה: "האינטרס הציבורי נפגע"
ישיבת ממשלה צילום: לע"מ

במכתב ששיגרה היועצת המשפטית לממשלה היא כותבת כי "ההחלטות בממשלה מתקבלות באופן לא תקין". היא מתייחסת למקרים בהם השרים הופתעו לגלות שהם נדרשים להצביע בנושאים שלא ידעו עליהם מראש ולא עודכנו לגביהם כנדרש.

היא כותבת כי "לאחרונה, אירעו מספר מקרים, בהם תוך כדי ישיבת הממשלה או ועדת השרים, הובאו לדיון תוספות מהותיות להחלטות שנדונו, ואף הצעות החלטה חדשות לחלוטין, שלא הופצו מלכתחילה לשרים". עוד נכתב כי "הצעות אלו אושרו, מבלי שה תבצעה לגביהן עבודת מטה מקצועית או משפטית נדרשת לפני הבאתן לדיון, וממילא מבלי שהובאה בפני השרים מלוא התשתית העובדתית או המשפטית הנחוצה לשם קבלת החלטה".

המכתב נשלח בעקבות מספר אירועים מהעת האחרונה בהם הובאו לאישור הממשלה, תוך כדי ישיבתה, החלטות מהותיות בהיעדר תשתית מקצועית ומשפטית מתחייבת או כאשר נאמר מראש כי קיימת מניעה משפטית לכך.

בדוברות משרד המשפטים מציינים כי "החלטות ממשלה הן בעלות השלכות כלכליות, ביטחוניות וחברתיות משמעותיות על הציבור ועל כן יש להקפיד כי ההחלטות הללו יתקבלו בתהליכי עבודה תקינים תוך תיאום בין משרדי הממשלה. בהיעדר תשתית כזו עלולות להתקבל החלטות לא חוקיות אשר יגרמו לפגיעה באינטרס הציבור".

היועצת המשפטית לממשלה ישיבת ממשלה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד