א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אנטישמיות מחרידה

משפחה יהודית נאלצה להסתתר בגלל איומי מוות

איש דת יהודי באוניברסיטה בבריטניה נאלץ להסתתר לאחר שקיבל מאות איומי מוות כולל איומים נגד משפחתו בשל שירותו במילואים בצה"ל. הרב זכריה דויטש נאלץ לברוח מביתו בלידס עם ילדיו בעצת המשטרה

משפחה יהודית נאלצה להסתתר בגלל איומי מוות
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

'איש דת' באוניברסיטת לידס בבריטניה נאלץ להסתתר עם משפחתו לאחר שקיבל איומי מוות בשל תפקידו כחייל מילואים בצה"ל. הרב זכריה דויטש, רעייתו נאוה ושני ילדיהם הועברו למקום בטוח בעצת המשטרה על רקע מסע שנאה מזעזע.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי פעילים פרו-פלסטינים האשימו את הרב דויטש ב'רצח עם' לאחר שטס לישראל לאחר פיגועי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר כדי לשרת במילואים.

הוא חידש את תפקידו כאיש דת באוניברסיטה בחודש שעבר, מה שהוביל להסלמה באיומים אנטישמיים בקמפוס. ביום חמישי האחרון התגבר מסע השנאה עם 'מאות' קריאות זדוניות למשפחה, כולל איומים להרוג את הרב דויטש ואת גברת דויטש ולרצוח את ילדיהם.

בשיחת טלפון אחת לגברת דויטש אמר המתקשר: "תגידי ל*** היהודי הזה שאנחנו באים אליו, אנחנו באים לבית שלו, אנחנו הולכים להרוג אותו, וגם אותך***.

מתקשר אחר אמר: "אנחנו המוסלמים באים בשבילך, ציוני מלוכלך מ***. אחר אמר: "אנחנו הולכים להשיג אותך. איך אתה מעז לחזור ללידס ולצפות מהמוסלמים לא לעשות דבר כשכל מה שאתה עשית זה להרוג ילדים חפים מפשע". בתגובה, משפחת דויטש החליטה לעזוב את ביתה בלידס לאחר שקיבלה עצה מהמשטרה.

איגוד אנשי הדת באוניברסיטאות הגיבו על כך: "אנו מזועזעים מאוד מהשטף הנתעב של שנאה אנטישמית מחרידה ואיומים באלימות המופנים כלפי הרב דויטש ומשפחתו. אנחנו בקשר קבוע עם הרב דויטש, והדאגה העיקרית שלנו היא להבטיח את שלומם השוטף של משפחתו, ואת שלומם של סטודנטים יהודים באוניברסיטת לידס, למצוא את עצמנו במצב הזה בבריטניה בשנת 2024 מסמל יום אפל עבור יהודי בריטניה".

בניין יהודי באוניברסיטת לידס הושחת גם הוא עם סיסמאות 'פלסטין חופשית' ו'צה"ל מחוץ לקמפוס'. בעיר נערכה גם מחאה הקוראת להדחתו של הרב, שאורגנה על ידי "קמפיין הסולידריות הפלסטינית לידס" ו"איגוד הסטודנטים הסוציאליסטי של לידס".

אוניברסיטת לידס מסרה על הוונדליזם: "אנו עצובים מאוד שהקהילה היהודית שלנו הפכה למטרה במעשה הפלילי הזה. האוניברסיטה מתייחסת לאירועים מסוג זה ברצינות רבה ובטיחותם ורווחתם של הסטודנטים והצוות שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו מכירים בכך שסטודנטים והצוות שלנו הושפעו עמוקות מהסכסוך המתמשך בישראל ובעזה, ונמשיך לספק תמיכה".

עוד נמסר: "אנחנו עובדים עם המשטרה ועם בעלי הבניין בזמן שהם חוקרים את האירוע הזה, תמכנו בניקוי מהיר וצביעה מחדש של הבניין".

משטרת מערב יורקשייר מסרה: "המשטרה בלידס חוקרת לאחר קבלת דיווח על איומים כלפי גבר, השוטרים שוחחו עם הקורבן וננקטו אמצעי הגנה".

חמאס אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד