כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בגלל חובות

טראמפ: הייתי מעודד את רוסיה לתקוף את נאט"ו

דונלד טראמפ אמר לקהל תומכים שהוא יעודד את רוסיה לתקוף את חברי נאט"ו אם הם לא ישלמו את חובותיהם. טראמפ גם חזר על טענתו התכופה שבהיותו נשיא הוא פעל שבעלות ברית אירופיות ישלמו יותר עבור ההגנה

טראמפ: הייתי מעודד את רוסיה לתקוף את נאט"ו
כוחות נאט"ו צילום: Pixabay

דונלד טראמפ טען שהוא יעודד את רוסיה לתקוף מדינות החברות בנאט"ו שלא משלמות את חלקן בתקציב הברית הצבאית. הנשיא לשעבר אמר את ההבטחה המדאיגה לקהל שהריע לו מבלי להבין את משמעות ההבטחה, בקונווי, דרום קרוליינה, ביום שבת.

"נשיא מדינה גדולה קם ושאל אם לא ישלמו ויותקפו על ידי רוסיה, האם אגן עליהם? שאלתי אותו, אם לא שילמת, אתה עבריין? הוא אמר, כן, בוא נגיד שזה קרה" שאל טראמפ וענה מיד "לא, לא הייתי מגן עליך, למעשה הייתי מעודד את רוסיה לעשות מה לעזאזל שהם רוצים, אתם צריכים לשלם, אתם צריך לשלם את החובות שלכם".

טראמפ גם חזר על טענתו התכופה שבהיותו נשיא הוא פעל שבעלות ברית אירופיות ישלמו יותר עבור ההגנה. "אם לא נשלם אתה עדיין מתכוון להגן עלינו?" הוא שוב נשאל. "אמרתי ממש לא, הם לא האמינו לתשובה" אמר.

הבית הלבן כינה את דבריו של טראמפ "מזעזעים" וטען שהם "מקדמים כאוס מסוכן".

עוד נכתב: "עידוד פלישת משטרים רצחניים לבני בריתנו הקרובים ביותר הוא מזעזע - והוא מסכן את הביטחון הלאומי האמריקאי, את היציבות הגלובלית ואת הכלכלה שלנו בבית. במקום לקרוא למלחמות ולקדם כאוס מטורף, הנשיא ביידן ימשיך לחזק את ההנהגה האמריקאית ולעמוד למען האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו - לא נגדם".

רוסיה הבית הלבן דונלד טראמפ נאט"ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד