י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
הסכם תוך שבועיים

דיווח: האזהרה הדרמטית של מצרים לחמאס

מצרים הזהירה את חמאס כי אם לא יהיה הסכם תוך שבועיים, ישראל תמשיך לתימרון ברפיח. בכירים מצריים לחצו שוב ושוב על ישראל להגביל את היקף המבצע ברפיח, והזהירו כי לקהיר יש אפשרות להשעות את הסכם השלום עם ישראל מ-1979

דיווח: האזהרה הדרמטית של מצרים לחמאס
עזתים במעבר רפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

מצרים הזהירה את חמאס שעליה להגיע להסכם עם ישראל בתוך כשבועיים או שישראל תמשיך בפלישה קרקעית לרפיח, כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

תוכניתה של ישראל להיכנס לרפיח לחסל את גדודי חמאס הנותרים מאיימת גם להכביד את היחסים עם מצרים השכנה. גורמים רשמיים מצריים מודאגים משיטפון של פלסטינים שיימלטו מעזה וייכנסו לחצי האי סיני במידה וישראל תפלוש.

בכירים מצריים לחצו שוב ושוב על ישראל להגביל את היקף המבצע ברפיח, והזהירו כי לקהיר יש אפשרות להשעות את הסכם השלום עם ישראל מ-1979. בצעד להפחתת הסיכונים, מצרים חיזקה את הגבול שלה והוסיפה מצלמות, מגדלי שמירה וחיישנים. היא גם העבירה טנקים ורכבי חי"ר לאזור הגבול.

האו"ם הזהיר כי מתקפה ישראלית ברפיח "תגביר בקצב מעריכי את מה שכבר כעת הוא סיוט הומניטרי". לגבי לאן יוכלו הפלסטינים יוכלו ללכת מרפיח, נתניהו אמר שישראל עובדת על תוכנית מפורטת, והזכיר "שפע של אזורים" מצפון לעיר שלדבריו ישראל פינתה. "אנחנו לא  מקלים ראש בעניין הזה" אמר.

 

 

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד