כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סערה בישיבת הממשלה

הוראות הפתיחה באש: עימות בין בן גביר לרמטכ"ל

הרמטכ"ל עדכן את שרי הממשלה בישיבה על שינויים בהוראות הפתיחה באש. בן גביר: "אתה יודע איך פועלים האויבים שלנו הם תמיד מכרסמים". הרמטכ"ל: "זו הפעם השלישית שאנחנו מנהלים את השיחה הזאת"

הוראות הפתיחה באש: עימות בין בן גביר לרמטכ"ל
ישיבת הממשלה במחנה ג'וליס צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ישיבת ממשלה מיוחדת נערכה היום (ראשון) המחנה ג'וליס בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. השרים גנץ ואיזנקוט לא טרחו להגיע גם לסיור הביטחוני.

הרמטכ"ל חשף בישיבה: "אישרתי תוכניות של רפיח כבר 3 פעמים, אתם תקראו לי ואני אבוא לבצע ולאשר. אתם, הדרג המדיני, תגידו מתי ואנחנו נציג לכם את כל המשמעויות".

במהלך ישיבת הממשלה הרמטכ"ל עדכן את שרי הממשלה: "הוראות הפתיחה באש מתעדכנות כל הזמן".

הלוי הוסיף: "באשר להוראות פתיחה באש במרחב הגבול - ההנחיות של המפקדים מתעדכנות בשטח בכל יום". השר בן גביר אמר: "אתה מכיר אותם. הם ינסו אותנו. ישלחו נשים, ישלחו ילדים שבסוף יתגלו כמחבלים, אם נמשיך ככה נגיע ל-7.10".

הרמטכ"ל הרצי הלוי השיב: "זו הפעם השלישית שאנחנו מנהלים את השיחה הזאת. אני לוקח ברצינות את דבריך, אחרי השיחה הקודמת הקדשתי ביקור שלם לנושא. החיילים מכירים במורכבות, אם לא נתאים את ההוראות נראה אירועים קשים של ירי דו צדדי".

השר בן גביר השיב: "ננהל גם בפעם הרביעית והחמישית. ברור שצריך לשים לב לאירועים של ירי כוחותינו על כוחותינו אבל מצד שני צריך הנחיות ברורות! אין מצב שילדים ונשים מתקרבים לגדר. כל מי שמתקרב כדי לכרסם כדי לפגוע בביטחון צריך לקבל כדור. אחרת נגיע שוב ל 7.10".

עוד בישיבת הממשלה: הרמטכ"ל אמר לשרים: "צריך להבין שהאלטרנטיבה למעבר הסיוע ההומניטרי בכרם שלום או בניצנה, זה מעבר ברפיח בלי פיקוח - ואז יכנסו לשם טילי קורנט ואמל"ח רב".

השרה סטרוק השיבה: "מי אמר שזו האלטרנטיבה? אז צריך לדאוג לאלטרנטיבה אחרת. צריך לדאוג שאונר"א תפסיק לחלק שם! זה לא הגיוני".

 

ישיבת ממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד