א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אמירה מזעזעת

שליחת האו"ם: "הנרצחים - בגלל הדיכוי"; שר החוץ "לפטרה במיידי"

פרנצ'סקה אלבנזה, שליחת האו"ם לשטחים טוענת שישראל מפרה את הוראות בית הדין הבינלאומי. היא כתבה למקרון: "הטבח - לא בגלל יהדותם, אלא בגלל הדיכוי הישראלי". אחר כך הצטדקה: "גיניתי כמה פעמים את פשעי חמאס". ‏השר כץ: "אני מצפה מהמזכ"ל לפטרה במיידי. נגמר העידן שיהודים שותקים"

חיילי צה"ל במתחם חמאס מתחת מתקן של האו"ם
חיילי צה"ל במתחם חמאס מתחת מתקן של האו"ם צילום: דובר צה"ל

השליחה המיוחדת לשטחים הפלסטיניים מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם, פרנצ'סקה אלבנזה, אמרה לעיתון ה'גרדיאן' הבריטי כי ישראל מפרה את הצווים שהוציא בית הדין בהאג על המלחמה בעזה. כדי להוסיף חטא על פשע היא צייצה כי "הקורבנות בטבח 7 באוקטובר לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי".

"ההרוגים אינם רק תוצאה של הפצצות וירי צלפים", אמרה ל"גרדיאן". "הם מתרחשים גם בגלל מחסור באספקה ​​רפואית, ולמרבה הצער בגלל גישה לקויה למזון ומים לשתיה, מה שמכריח את העזתים להשתמש במים מזוהמים".

אלבנזה האנטישמית התייחסה לאמירה של נשיא צרפת עמנואל מקרון ולפיה הטבח לפני 4 חודשים היה הגדול ביותר נגד יהודים במאה הנוכחית, וכתבה ברשת החברתית X כי "צרפת והקהילה הבינלאומית לא עשו דבר כדי למנוע זאת" כשהיא מתכוונת למצור על עזה. לאחר שהציוץ עורר סערה, היא כתבה: "צר לי שחלק קראו את הציוץ שלי ככזה ש'מצדיק' את פשעי חמאס, אותם גיניתי בחריפות כמה פעמים, אני דוחה כל גזענות כולל אנטישמיות. עם זאת הסבר הפשעים האלה כ'אנטישמיות' מטשטש את הסיבה האמיתית שבגינה הם קרו".

ב-Ynet דווח כי בנובמבר 2022 בכנס של חמאס והג'יהאד הפלסטיני, היא אמרה לבכירי חמאס כי "יש לכם זכות להתנגד לכיבוש".

השר ישראל כץ הגיב על כך: "כל מה שאתם צריכים לדעת על האו"ם, השליחה המיוחדת שלה "מסבירה" לנשיא צרפת שטבח ה-7 באוקטובר לא קשור ליהדות אלא "תגובה לדיכוי הישראלי". אני מצפה מהמזכ"ל גוטיירש לפטרה במיידי. נגמר העידן שיהודים שותקים".

האו"ם מלחמת חרבות ברזל אונר"א חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד