כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברוך דיין האמת

יו"ר ועד הכשרות וזקן רבני הולנד הלך לעולמו 

הרה"ג רבי אליעזר מאייר מאהרשען זצ"ל יו"ר ועד הכשרות בהולנד בקהילת קודש אמסטרדם וזקן רבני הולנד הלך לעולמו בגיל 86. היה שריד לדור דעה שהיה בקי במנהגי יהדות הולנד שישב עשרות שנים בבית הדין. הלוויתו היום בקהילה באמסטרדם

יו"ר ועד הכשרות וזקן רבני הולנד הלך לעולמו 
הרה"ג רבי אליעזר מאייר מאהרשען זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מאמסטרדם שבהולנד מגיעה הידיעה על פטירתו בגיל 86 של הרה"ג רבי אליעזר מאייר מאהרשען זצ"ל, יו"ר ועד הכשרות בהולנד בקהילת קודש אמסטרדם.

עד לפני כחודש עוד ישב במשרדי הקהילה באמסטרדם ודן בבית הדין, לפני כשבוע אושפז בבית החולים ומאז נחלש והיום למגינת לב נפטר לבית עולמו. 

המנוח זצ"ל נולד בהולנד בכ"ט אדר ב' תרצ"ח לאביו ר' אורי מאיר מאהרשען ז"ל. 

הרב מארשען זצ"ל כיהן בבית הדין בראשות הגאון רבי אליעזר וולף אב"ד אמסטרדם, והיה יד ימינו של הגאון רבי מאיר יוסט זצ"ל במשך יובל שנים. הוא היה שריד לדור דעה הבקי במנהגי יהדות הולנד.

תמיד היה דיבורו בנחת עם הבריות ומלבשתו ענווה ויראת חטא, והתנהג בפשטות וביושר למופת. במעשה שהיה עם הקהילה הפורטוגזית, לא היסס, ומיוזמתו כתב מכתב תמיכה מלא רגש של קדושה, לטובת רב הקהילה.

עמד על משמר צרכי היהדות, הכשרות והקהילה באמסטרדם, עמד בכל תוקף על המשך שימור המנהגים בהולנד, איש ישר דרך, שהרבה מגופי היהדות בהולנד היו בזכותו. 

הרב רבי יוסף בנימין צרפתי חבר בית הדין בק"ק אמסטרדם סיפר היום שישיבתו האחרונה של המנוח זצ"ל בבית הדין, היה בסידור גט שהיה ביום ראשון ה' טבת תשפ"ד, ויהי לפלא שאחר מתן הגט ניגש אלי, ונפרד ממני שלא בנוסח שהיה רגיל בו, באופן שכעת משתמע למפרע, שהיה בבחינת "אף על פי דאיהו לא ידע מזליה ידע", בלכתו תם ונשלם פרק בתולדות אמסטרדם.

הותיר אחריו את רעייתו שתחי', חתנו הוא עו"ד חיים לאהנשטיין. 

הלוויתו תתקיים היום בצהריים בשעה 14:45 (שעון הולנד) בבית הלוויות של קהילת אמסטרדם. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הלוויה הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד