כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביקורת על הנוהל

הסמכויות החדשות של כיתות הכוננות מאז הטבח

נוהל חדש של המשטרה מאז טבח ה-7 באוקטובר מקנה סמכויות רבות לחברי כיתות הכוננות, ובהן "חתירה למגע עם מחבלים", "סריקות מבית לבית" ו"חיפוש נעדרים". במכון זולת מתחו ביקורת: "הנוהל החדש מופקר ומטורלל ומהווה סכנת חיים ממשית"

הסמכויות החדשות של כיתות הכוננות מאז הטבח
הקמת כיתות כוננות ברחבי הארץ צילום: דוברות המשטרה

לאחר טבח ה-7 באוקטובר עידכנה המשטרה את הנוהל המסדיר את פעילות כיתות הכוננות ביישובים, כך לפי דיווח ב'חדשות 12'. הנוהל החדש מקנה סמכויות רבות לחברי כיתות הכוננות. 

לפי הנוהל, חברי כיתות הכוננות יהיו אחראים על "חתירה למגע עם מחבלים", "סריקות מבית לבית" ו"חיפוש נעדרים". בזמן חרום ישמשו כיתות הכוננות כ"כוח עתודה מבצעי, זמין להפעלה מהירה", יעזרו באיסוף מידע ראשוני מהשטח בביצוע סריקות לאיתור אדם. 

עינת עובדיה, מנכ"לית מכון זולת פנתה למפכ"ל וליועמ"ש של המשרד לביטחון לאומי ומתחה ביקורת קשה הנוהל: "הנוהל החדש מופקר ומטורלל ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידית לציבור ולחברי כיתת הכוננות. במקום להפיק לקחים מאסון השביעי באוקטובר, הנוהל מעגן מצב של הפקרות והאצלת סמכויות מרחיקות לכת למתנדבים ללא הכשרה ופיקוח מתאימים". כך לדבריה.

עו"ד איתי מק ממכון זולת הגיש למשטרה הצעה לתיקונים אפשריים בנוהל, אך זו נדחתה: "הנוהל החדש של המשטרה לא נותן מענה לנקודות הקריטיות שאנחנו הצפנו ולמעשה מהווה איחוד של נהלים קודמים עם תוספות חדשות ומסוכנות".

משטרה נוהל חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד