כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

במשרד האוצר יוצאים לקרב לבלימת הורדות דירוג נוספות

זאת לאחר שהחשב הכללי ערער ב מסמך מפורט אלא שהערעור ששלח - נדחה לאחר רבע שעה

במשרד האוצר יוצאים לקרב לבלימת הורדות דירוג נוספות
משרד האוצר צילום: צלמי פלאש 90

לאחר שלפני יומיים חברת דירוג האשראי הבין-לאומית מודי'ס (Moody's) החליטה להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של A1 לרמה של A2, עם תחזית שלילית, הערב מדווח על התכנית של משרד האוצר ליציאה לקרב בלימה למנעת עוד הורדת דירוג. על פי הדווח של 'ערוץ 12' החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, יטוס לפגוש נציגים של סוכנויות הדירוג פיץ' ו-S&P, בתקווה למנוע הורדת דירוג נוספת.

אמש דווח כי במהלך יום שישי, בשעות שלפני הודעת הדירוג, ישראל ערערה על ההחלטה המסתמנת ונדחתה. הערעור הוגש במסמך מפורט בן 15 עמודים ששלח החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, בו הוא הסביר למה לדעתו אין הצדקה להורדת הדירוג. אלא שלאכזבת הבכירים בבנק ישראל, אחרי רבע שעה הגיעה תשובה שהערעור נדחה. החשש בישראל הוא שחברות הדירוג הנוספות – פיץ' ו-S&P – ילכו בעקבותיה ויורידו גם הם את דירוג האשראי.

בצמרת הכלכלית אומרים כי חשוב מאוד להעביר את התקציב בכנסת כמו שהוא – והם מותחים ביקורת על המתקפה של סמוטריץ. עוד דווח כי נתניהו העביר אתמול מסר לסמוטריץ' שלא לתקוף את חברת דירוג האשראי מודי'ס ואמר לו כי "זה לא עוזר לנו בשום צורה". 

ההשפעות של ההודעה של מוד'יס על הבורסה היתה מינורית. הבורסה בת"א הגיבה באופן מתון מאוד להורדת הדירוג. עם זאת, מדד הבנקים ירד כמעט ב-2%.

הורדת דירוג החשב הכללי באוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד