י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לא יאומן: ישראל סגרה על תיקו עם ארגון טרור • טור

מה שלמדתי על המטוס ב'גן המגינים' ברחובות, לא למדו נתניהו ובנט - כואב לי עליהם • טורו המוצלח של רונן גרוס

לא יאומן: ישראל סגרה על תיקו עם ארגון טרור • טור

בעיר ילדותי רחובות, ישנו גן קסום הנקרא "גן- המגינים", גן שהעיריה כבר לפני מספר עשורים הקדישה אותו למען בני העיר, שנפלו במערכות ישראל.

באותו הגן ישנו מטוס אשר הוצב שם כתזכורת למעשה גבורה של טייס אמיץ מאוד, סגן חיים הולצמן ז"ל, אשר תוך כדי טיסה גילה שמטוסו סובל מתקלה חמורה, ויש באפשרותו לנטוש את המטוס ולהיפלט החוצה, אך המטוס עלול להתרסק על בתי התושבים ברחובות, או, לנסות ולהמשיך להטיס את המטוס, מתוך תקווה שיוכל להנחיתו במקום לא מיושב. סגן הולצמן בחר להמשיך ולהטיס את המטוס, ובכך מנע אסון כבד מתושבי העיר, אך בטיסה זו הוא נהרג. את אותו מטוס, הציבו אחר כבוד בגן המגינים ברחובות.

מעבר להתפעלות הטבעית ממטוס קרב שיש לכל מבוגר ובמיוחד לילדים, הציבו סולם למטוס, ואז הילדים יכלו לעלות לתוך תא הטיס, למותר לציין את אורך התור שהשתרך לעלייה למטוס, וכשסוף סוף הגיע תורך ישבת אחר כבוד כ-5 דק' בתוך תא הטייס, ובדמיונך הפלגת למחוזות אחרים ורחוקים, ניהלת קרבות אוויר, הצלת את כל המדינה, והיית לגיבור ישראל.

החלום היה תמיד נקטע, כאשר שמעת את הילד שחיכה אחריך בתור שואל: "מה איתי? אתה כבר הרבה זמן שם". לאחר מספר פעמים, כבר למדת להבין שגם "לשיכרון הכח" שחשת במטוס יש זמן קצוב, אתה יכול להיות ה-כל כשאתה במטוס, אבל זה רק ל-5 דקות, לאחר מכן, אתה חוזר להיות הילד הרגיל שצריך ללמוד, ולהכין שיעורי בית, וכמובן לשמוע לקול ההורים והמורים.

השבוע, מספר אנשים שאוהבים להתבשם בכוח הפוליטי וגם הבטחוני, למדו גם הם על בשרם, שלתחושת "שיכרון הכח" יש זמן קצוב גם כשאתה מבוגר.

כשראש הממשלה, נתניהו הורה על החיסול בסוריה, אין ספק שהוא חש כאיש החזק ביותר בשכונה, לפחות במזרח התיכון, וכמובן, בדיעבד זה גם סיפק לו עוד הוכחה ציבורית שהוא ולא אחר "מר ביטחון".

אך כבר ביום רביעי, חשנו כולנו שגם לחגיגה הזו היה זמן קצוב, כאשר שני חיילים נהרגו ועוד חיילים נפצעו בפעולת תגמול של החיזבאללה. כולם ציפו לכך וכולם ידעו שתגובה בוא תבוא, אך לא בטוח, שכולם האמינו שלאחר התגובה של החיזבאללה ישראל לא תגיב ותסתפק באמירה רפויה: "שקיבלנו מסרים מהחיזבאללה, שבכך תמה הפרשה ואנחנו תיקו", הבנתם?

מעצמה גרעינית על פי פירסומים זרים, מדינה שמוציאה את מיטב משאביה הכספיים על הצטיידות בנשק המתקדם ביותר, הכריזה על תיקו מול אירגון טרור.

כשראש הממשלה נתניהו, אירגן לעצמו נאום בקונגרס ערב הבחירות הקרובות, הוא לא ציפה למתקפה מבית ומחוץ ולחרם נשיאותי, גם בפעם הזו, הוא הבין היטב שגם "לבא כוחו" שלדון אדלסון, המליארדר שמצליח להניע הרבה גלגלים בארה"ב, יש גבול לכח שלו, וגם כספו לא מצליח לקנות תהילה לנצח.

סעו לגן המגינים ברחובות
נפתלי בנט, שלאט לאט, ובסבלנות ובגרות, בונה את עצמו כתחליף עתידי לנתניהו, היה גם הוא בטוח שכל הבית היהודי בכיסו, שאין מי שיחלוק עליו, ובשמונה עשרה כל מצביעי המפלגה, עסקניה, והמכהנים בה, מכוונים ב"ועל הצדיקים" רק עליו.

אך כשהשבוע ביקש להצניח כדורגלן מפורסם על מנת שיקושש עוד מספר קולות המתלבטים בין הליכוד לבית היהודי, הבין עד היכן ידו מגעת, ומה גבול הכח. בנט שקורץ מהחומר שיודע להילחם, שיודע דביקות במטרה מהי, ואין לו מורא לראות את הלבן בעיניים של האויב, עוד מתקופת שירותו בסיירת מטכ"ל, הבין שעכשיו הוא כבר לא בסיירת, וגם לא במטכ"ל, החברים מסיעתו עשו לו תרגיל שוותיקים בצבא, עושים לטירונים בכדי לקבל את פניהם, גם הוא הבין שלכח יש את הגבול שלו, ולפעמים עדיף לסגת ולוותר.

כשאתה ילד, גאווה ואגו הם מרכיבים יותר קטנים באישיות שלך, ולכן יותר קל לוותר. ראיית החיים יותר פשוטה, אך ככל שאתה מתבגר הגאווה והכבוד עושים את הכל בכדי להוציא אותך משיווי משקל. ולא בכדי, בכל הדורות גדולי המוסר השכילו לדבר ולכתוב על כך בכדי לחזק אותנו.

לא בכדי התורה הדגישה את תכונתו של משה רבינו שהיה ענו, ולא בכדי, הר סיני קיבל את התורה בגלל שהיה הנמוך מכל ההרים. בגיל מסוים, להודות שאתה בעל כוחות מוגבלים, ויכולת מוגבלת לשלוט, להנהיג, להחליט, זו גדולה! זה מראה על נפש אצילה, על גדלות רוח.

יש בי מידה של רחמנות על נתניהו ובנט, כשאני ישבתי בתא הטייס, ודימיתי עצמי כילד עושה ניסים ונפלאות עם המטוס, והילד שהמתין לתורו אחרי, העיר אותי מהחלום, יכולתי להתמודד עם זאת בקלות, אך כשאתה בגילם של נתניהו ובנט ועשית מספר לא מועט של פעולות סודיות למען כלל עם ישראל, הסתכנת במבצעים כאלו ואחרים, שלעולם לא נדע, ומישהו מעיר אתכם מהחלום, ואומר לכם: "חלומות שווא ידברו", לא קל להתמודד עם זה.

אך תמיד הם יוכלו לעלות למטוס "בגן המגינים" ברחובות, 5 דקות יכולות לעשות להם פלאים.
גן טייס חיל האוויר סולם רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד