כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קונים מן המצוי ולא מן הרצוי

אחרי הקסקטים: תלבושת אחידה לחיידרים בבני ברק

תלמודי התורה החסידיים בבני ברק החליטו כי מתחילת שנת הלימודים הבאה כל הילדים יהיו בתלבושת אחידה כמודל של חסידות באיאן ברשת התתי"ם שלה מאז תחילת השנה. המהפך הוא בהמשך ל'קסקטים' לילדי בר המצווה בחיידרים. כל הפרטים 

אחרי הקסקטים: תלבושת אחידה לחיידרים בבני ברק
מסיבת חומש בת"ת שומרי אמונים צילום: דודי ברים

התאחדות תלמידי החיידרים החסידיים בבני ברק 'חסידשע חיידער'ס' החליטו על תלבושת אחידה לילדים החל מא' אלול תשפ"ד. 

במכתב עליו חתמו כלל מנהלי התתי"ם החסידיים כותבים כי  "מאז ומקדם ידוע שחסידים ואנשי מעשה היו שומרים על לבושם בדקדוק ובהקפדה שיהיה כראוי וכיאה ל"חסידישע לבוש", אולם בשנים האחרונות שבגדי הילדים הנמצאים בחנויות אינם כפי רוח החסידות, ועקב כך קונים מן המצוי ולא מן הרצוי, סגנון שלא הכרנו ולא שערום אבותינו. וגם כעת אינם לרוחם של הורי התלמידים חסידישע יונגעלייט שמעונינים להלביש את ילדיהם כראוי".

"נושא חשוב וכאוב זה עולה תכופות על שולחנם של המנהלים והמלמדים, ונידון גם בהרחבה באסיפת מנהלים רוחניים וכולם היו בדעה אחת כי הבעיה היא שלא ניתן להשיג ביגוד חסידי כראוי בחנויות. לכן, אנו יוצאים עם בשורה טובה : יצרנו קשר עם אחד מטובי האברכים שעמל וטרח יום וליל שלא ע"מ לקבל פרס ולאחר בדיקות לעומק הצליח ליצור קשר עם חברה מוכרת שמייצרת ביגוד בטיב ובאיכות, שתייצר מיגוון דוגמאות של חולצות, מכנסיים וסוודרים בסגנון הרצוי וימכר לתלמידי התתי"ם".

"חשוב לציין: בגדים אלו יהיו בעז"ה באיכות הטובה ביותר, ומחיר יותר נמוך מהביגוד הנמכר באותה איכות בשוק. מכירת הבגדים תתקיים בחודש מנחם אב הבעל"ט, כדי שהתלמידים יהיו לבושים עם זה בתחילת הלימודים הבעל"ט. לתשומת לבכם: החל מא' אלול תשפ"ד תלמידי כתה א' ומעלה יופיעו אך ורק בביגוד החדש. חשוב לנו ליידע לכם זאת עכשיו על מנת להימנע מלרכוש ביגוד אחר במסגרת "סוף עונה" שמוצעים בימים אלו. בברכה שנזכה לראות בנים וב"ב עוסקים בתורה ובמצוות לשמה".

המיזם שהחל בחודש ניסן בשנה שעברה באיגוד תלמודי התורה של חסידות באיאן בכל רחבי הארץ שהחליטו כי מלבושי הילדים כיום הם בסגנונות שונים ומשונים ואינם לרוח הלבוש החסידי כבעבר, והחליטו על תלבושת אחידה לכלל הילדים בתלמודי התורה, ניסיון שעבר בהצלחה. 

כזכור, המיזם הקודם בתחילת שנה היה בעקבות עליית מחירי כובעי סאמט החסידיים  ובקרב מנהלי תלמודי התורה לילדים בגיל בר מצווה הורו לחבוש 'קסקט', במכתב שהופץ אז לילדי החיידרים החסידיים בעיר בני ברק הוחלט כי הילדים יבואו רק עם כובע קסקט עקב המחירים הגבוהים והילדים שלא יכולים לשמור על הכובע.

ילדים חסידים חיידרים מנהלי חיידרים קסקטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד