כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אבל בעולם הרבנות

רבה של חדרה הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל

רבה של חדרה הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל הלך לעולמו בגיל 90 לאחר עשרות שנים שכיהן ברבנות. 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו של הרב; מבחרותו בחברון, ומהרבנות ברמת חן, לרבנות העיר חדרה

רבה של חדרה הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל
הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל צילום: שלומי כהן

ברוך דיין האמת: אבל כבד בעולם הרבנות עם הסתלקותו של הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל רבה של העיר חדרה ואחראי על תחום המשחטות ברבנות הראשית לישראל. הרב הלך לעולמו בשיבה טובה בגיל 90.

הרב ורנר זצ"ל נולד בארץ ישראל בי"ד אדר תרצ"ד לאביו הגאון רבי שמואל ברוך ורנר זצ"ל שכיהן כאב בית דין בתל אביב, ולאימו מרת קיילה יהודית ע"ה, בתו של הגאון רבי יעקב משה חרל"פ זצ"ל שעל ברכיו גדל והיה נכדו חביבו. 

בבחרותו למד בישיבת חברון שם היה חביבים של ראשי הישיבה. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת יפה ע"ה בתו של הרה"ג רבי אביעזר ציצוביץ זצ"ל שהיה רב בעיר גרמניה ובליל הבדולח כשראו את בתי הכנסת עולים בלהבות ברחו מהעיר ועלו לארץ. 

בסוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים כיהן כרב בשכונת רמת חן ברמת גן ומאוחר יותר לפני חמישים שנה נבחר לכהן כרב העיר חדרה, שם יסד את כוללה אברכים "ברכת שמואל" ומרכז תורני להפצת יהדות.

בחדרה פעל רבות ומסר נפשו להביא למקום את ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה - שעד היום מפארת את העיר. 

כמו כן היה אחראי תחום השחיטה במחלקת הכשרות ברבנות הראשית לישראל, לצד עמיתו רבה הספרדי של חדרה הגאון רבי שמעון ביטון והיה מכתת רגליו ממשחטה למשחטה לבדוק את הכשרות והשחיטה. במשך שנים, העניק כשרות מהודרת למשחטת "הוד חפר" הממוקמת בעמק חפר הסמוך לחדרה. בשנת התשע"ח, זכה לאות "יקיר העיר" חדרה.

קשר מיוחד היה לו עם גדולי הדור, מרן ראש הישיבה ורבן של ישראל הגראמ"מ שך זצ"ל, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומרן הגר"ש וואזנר זצ"ל. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנותיו נשואות לרבנים חשובים מרביצי תורה, הגאון רבי חיים קלמנוביץ ראש מחלקת עירובין ברבנות אשדוד, הגאון רבי גדליה כץ ר"מ בישיבת בית דוד בב"ב, הגאון רבי בנימין גינצלר מרבני 'מעלות התורה', הגאון רבי ראובן ברוורמן, והגאון רבי אבנר שרייבר מרבני העיר חדרה, וכן נכדים ונינים רבים העוסקים בתורה ובמצוות.

אחיו הגאון רבי שמעון מאיר ורנר, גיסיו הם הרבנים דב צבי קרלנשטיין זצ"ל ראש ישיבת גרודנא אשדוד והגאון רבי מנחם שיף, ראש כולל ברעננה.

מסע הלוויה הערב (ראשון) בשעה 22:00 מבית הכנסת 'ברכת שמואל' ברחוב הכלנית 2 חדרה, בדרכה לבית העלמין בחדרה שם ייטמן ע"י רעייתו ע"ה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב דוד יחיאל ורנר חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד