י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הונאה מעניינת

מעתיקנים נתפסתם: ב.מ.וו תפסה את הזייפנים

חברה ספרדית מכרה מוצרים מזויפים של ב.מ.וו עם סמל של החברה. בין המוצרים שנמכרו כאילו הם מקוריים, לכאורה פריטים קטנים וחסרי חשיבות: למשל מחזיקי מפתחות

מעתיקנים נתפסתם: ב.מ.וו תפסה את הזייפנים
תובעים את הזייפנים. ו-אמאזון תבעו בעלי חנות מקוונת שמכרו אביזרים מזוייפים BMW צילום: BMW

כולם רוצים שהמכונית שלהם תהיה קצת יותר יפה ונוצצת, אבל לא כולם עושים את זה בדרכים ישרות, את זה למדה על בשרה חברה ספרדית שנתבעה על ידי ב.מ.וו הגרמנית ועל ידי ענקית הקמעונאות אמזון - והפסידה.

למי שאינו יודע, כיום יצרני הרכב הגדולים לא מתפרנסים רק ממכירה של מכוניות או רק ממכירה של חלקי חילוף. כאשר מדובר בעולם היקר של רכבי יוקרה, יש שוק שלם ומאוד משגשג של מכירת אביזרים יקרים מאד. בלא מעט מקרים המחיר של חלקם מגיע אפילו לאלפי ועשרות אלפי שקלים. באופן טבעי הפיתוי רב והשוק הזה מושך גם עבריינים וזייפנים.

לפי דיווחים של אמזון, החברה הספרדית מכרה מוצרים מזויפים של ב.מ.וו עם סמל של החברה. בין המוצרים שנמכרו כאילו הם מקוריים, לכאורה פריטים קטנים וחסרי חשיבות: למשל מחזיקי מפתחות, סמלים ועוד כל מיני פיצ'יפקעס ועיטורים.

אבל מהרגע שסמל BMW הוטבע והופיע על המוצרים אז גמרנו. נעברה העבירה. מדובר בהפרה של זכויות יוצרים וקניין רוחני השייכים ל-ב.מ.וו ואפשר להבין מדוע היצרנית הבווארית שמאוד מקפידה על שמה הטוב (ובואו נעזוב לרגע את התדמית) לא ממש שמחה לגלות שמישהו מוכר את המוצרים שלה ו"שכח" ליידע אותה.

לפי הדיווחים בספרד ב.מ.וו לקחה את העניין הזה מאוד ברצינות ותבעה את החברה שמייצרת את המוצרים. בית המשפט פסק לטובת BMW.

BMW ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד