כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עדכונים שוטפים

אחרי חילוץ החטופים: אזעקה בעוטף, לראשונה מזה ארבעה ימים | דיווחים: רכב הותקף בלבנון

מבצע 'יד זהב': שני חטופים שוחררו בפעולה דרמטית ברפיח, הפלסטינים דיווחו על עשרות הרוגים | נתניהו: "רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה" | הותר לפרסום: שני לוחמים נפלו בקרבות | מתעדכן

אחרי חילוץ החטופים: אזעקה בעוטף, לראשונה מזה ארבעה ימים | דיווחים: רכב הותקף בלבנון
כוחות צה"ל בפעילות בעזה צילום: דובר צה"ל

במבצע דרמטי של צה"ל, שב"כ וימ"מ ברפיח, חולצו הלילה שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן בן 60 ולואיס הר בן ה-70, אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק בשמחת תורה. בצה"ל הבהירו כי מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר. הפלסטינים דיווחו על עשרות הרוגים בתקיפות צה"ל במהלך הפעולה. הבוקר הותר לפרסום כי רס"ל עדי אלדור מחיפה, ורס"ל (מיל׳) אלון קליינמן מתל אביב, לוחמים ביחידת מגלן של חטיבת הקומנדו, נפלו אמש בקרב בדרום רצועת עזה.

עדכונים שוטפים:

14:20 - אחרי ארה"ב: גם בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים בגלל "אלימות נגד פלסטינים".

13:00 רויטרס: טורקיה מקיימת מגעים עם ישראל בניסיון לקדם העברת סיוע לעזה שתקוע בנמל ישראלי.

12:00 בית משפט הולנדי לערעורים הורה לממשלת הולנד לחסום את כל היצוא של חלקי מטוסי F-35 לישראל תוך שבעה ימים.

11:22 - דיווחים ערביים: מפקד בחיזבאללה, אחראי על אזור מארון א-ראס בארגון, היה היעד לתקיפה הישראלית

11:13 -  דיווחים בסוריה: פיצוצים נשמעו באזור שדה התעופה הבינלאומי בחלב.

11:09 - אחרי ארבעה ימים: אזעקה בעין הבשור שבעוטף עזה

11:00 דיווחים: צה"ל תקף רכב בדרום לבנון

10:11 דיווח בערוץ אל-ערביה: "מצרים הודיעה לישראל על סירוב מוחלט לדיון בשינוי מעמדו של ציר פילדלפי והעבירה מסרים, שלפיהם תשקול לצמצם את היחסים עימה אם תבצע מבצע ברפיח"

10:04 ראש הממשלה נתניהו: "פרננדו ולואיס - ברוכים השבים הביתה. אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם. רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה".

09:50 נסראללה נפגש עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה. בהודעה מטעמם נמסר כי השניים דנו "בהתפתחויות האחרונות בזירות השונות ובהתפתחויות הצפויות"

09:44 -תיעוד מרפיח: זה הבית ממנו חולצו שני החטופים

09:15 שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את "חוק אל-ג'זירה", המונע שידורי גוף זר שפוגע בביטחון ישראל.

08:58 גורם מדיני טוען: עיתוי המבצע (יד זהב) נדחה פעמיים.

08:20 האמריקאים קיבלו עדכונים שוטפים מישראל לגבי המבצע לחילוץ החטופים

07:35 מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח על תקרית בים האדום, כ-74 ק"מ דרומית לאל-מוחה שבתימן.

07:30 דובר צה״ל: מחבלים רבים נהרגו בפעולה הזו, תקפנו עוד מוקדים של חמאס כדי למנוע מהם לגבש תמונת מצב

07:20 נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים. מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם"

07:15 דובר צה"ל פונה לחטופים: ״אם אתם שומעים אותי עכשיו - אנחנו נחושים מאוד להשיב אתכם הביתה ולא נחמיץ אף הזדמנות להביא אתכם הביתה״

07:10 דו"צ: ״מרגע הפריצה לדירה לוחמי הימ״מ חיבקו והגנו בגופם על לואיס ופרננדו. הקרב התנהל במוקדים רבים. כבר בשעה 1:50 החלה לפעול מעטפת אש אווירית של חיל האוויר כדי לאפשר לכוח לנתק מגע ולפגוע במחבלי החמאס במרחב. הלוחמים שלפו את לואיס ופרננדו מהדירה וחילצו אותם תחת אש, עד שהגיעו לאזור הבטוח״. דובר צה״ל: ״זה היה לילה מתוח מאוד ומרגש מאוד. מבצע כזה התאפשר בזכות ההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים שנפלו ונפצעו בקרבות - ללא ההקרבה שלהם, לא היינו מגיעים לרגע הזה. גם הבוקר, אנחנו לא שוכחים לרגע שבעזה עדיין מוחזקים 134 חטופות וחטופים״.

07:00 דו״צ דניאל הגרי: הלילה החזרנו את לואיס ופרננדו הביתה. מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש בלב רפיח בעקבות מידע מדויק ואיכותי של אגף המודיעין והשב״כ. מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש על בסיס מודיעין רגיש. פעולה מקצועית ומדויקת. הייתה מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב. זה מבצע שנערכנו אליו והמתנו לתנאים שיאפשרו להוציא אותו לפועל״

חרבות ברזל חמאס עזה חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד