ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

סופית: 'הפלס' מכריז 'לא נצביע בבחירות'

לאחר השמועות על חבירה לדרעי או לישי, מכחישים במאמר המערכת של העיתון ומצהירים "לא נשתתף בבחירות הקרובות"

הגר"ש אוירבך
הגר"ש אוירבך

יום למחרת הגשת הרשימות, מפזר 'הפלס' את הערפל ויוצא במאמר מערכת חד-משמעי שמבהיר את עמדתו בענין הבחירות הקרובות. המסר העולה מדברי העתון, כי יהדות התורה עומדת לאבד את קולותיהם של מצביעי 'בני תורה' וכי צפויה הימנעות קולקטיבית ומאורגנת מצידם.

העיתון מסתמך בזה על תקדים שנרשם לפני 40 שנה כאשר הציבור הליטאי הודיע במוצהר כי יצביע ברגליים וגרם נזק אלקטורלי לאגו"י שהיתה הרשימה החרדית היחידה שהתמודדה אז בבחירות.

גורמים בתנועת 'בני תורה' אומרים היום (ו) שככל הנראה המאמר הועבר קודם לעיונו של הגר"ש אויערבאך וקיבל את אישורו, כפי שנהוג במקרים של פרסום מאמרים בנושאים רגישים ועקרוניים.

במאמר נטען שבני התורה מתקשים למצוא בכל המפה הפוליטית כולה מפלגות ונציגים "שיוכלו לסמוך עליהם כי ימלאו חובתם כראוי ויגוננו עלינו מפני הקמים עלינו לכלותנו". על רקע קמפיין השקופים של ש"ס, טוען הכותב כי נושאים כמו חוק הגיוס הפכו לנושאים "שקופים" בעיני כמה מהח"כים החרדים. "במקום לחוש כי שואה רוחנית רח"ל מתקרבת אלינו, כפי שחרדו גדולי הדור האחרון שקבעו כי חובה למסור את הנפש על כך – עוסקים ומשתבחים בפעילות נמרצת נגד 'מע"מ אפס' ושאר ירקות".

בהמשך מסביר העתון מדוע אף אחת משלש הרשימות המתמודדות על קולו של הציבור החרדי אינה יכולה להוות אופציה. לדבריו, שתי המפלגות המייצגות כיום את ש"ס אינן דוגלות בהמשך דרכה של המפלגה. זאת משום שתנועת ש"ס הוקמה ע"י גדולי התורה כדי להחזיר עטרה ליושנה ולבטא את דרכה של תורה בקרב יהדות ספרד והעם שבשדות, בעוד ש"ס העכשוית מתמקדת רק בנושאים חברתייים ואילו מפלגתו של ישי עוסקת רק בנושאים לאומיים.
הפלס הצבעה קלפי הימנעות בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד