כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"נועדו להיאבק באלימות"

אחרי ארה"ב: בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים

בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים בגדה המערבית. הסנקציות החדשות יוטלו על מתנחלים שלטענת בריטניה "תקפו באלימות פלסטינים בגדה המערבית הכבושה". הצעדים שננקטים היום יטילו מגבלות כלכליות נוקשות וכן מגבלות מסע נוקשות

אחרי ארה"ב: בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אחרי ארה"ב, גם בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים שלטענת בריטניה "תקפו באלימות פלסטינים בגדה המערבית הכבושה". הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע, ו"נועדו להיאבק באלימות המתמשכת של מתנחלים שמאיימת על היציבות בגדה המערבית". שר החוץ הבריטי התחייב "להטיל אחריות על אלו שחותרים תחת הסיכויים לשלום".

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, הודיע כי בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים ישראלים קיצוניים, שהפרו את זכויות האדם של קהילות פלסטיניות בגדה המערבית. "בשנה החולפת האלימות של מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית הגיעה לרמה חסרת תקדים. כמה מתושבי המאחזים וההתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות השתמשו באלימות, בהטרדות ובאיומים כדי ללחוץ על קהילות פלסטיניות לעזוב את אדמותיהן" נמסר ממשלת בריטניה.

לטענת בריטניה, שניים מבין אלו שיוטלו עליהם הסנקציות היום – משה שרביט ויינון לוי – פגעו גופנית בחודשים האחרונים בבני אדם, איימו על משפחות באיומי אקדח, והשחיתו רכוש במסגרת מאמץ מחושב וממוקד שנועד לעקור קהילות פלסטיניות. אחד המאחזים הבלתי חוקיים, שהוקם על ידי צבי בר יוסף, תואר על ידי תושבים פלסטינים מהאזור כ"מוקד של הפחדה ואלימות שיטתיות".

הצעדים שננקטים היום יטילו מגבלות כלכליות נוקשות וכן מגבלות מסע נוקשות על אלו שמבצעים את הפעולות הללו. הסנקציות הללו באות בעקבות הודעת שר החוץ הבריטי בדצמבר האחרון לפיה בריטניה מתכננת לאסור על אלו האחראים לאלימות מתנחלים להיכנס לשטחה ולהבטיח שהמדינה לא תוכל לשמש בית לאלו שמבצעים מעשים בלתי מקובלים שכאלה.

שר החוץ הבריטי לורד דיוויד קמרון אמר: "הסנקציות שמוטלות היום מטילות מגבלות על המעורבים בכמה מהפרות זכויות האדם המזעזעות ביותר. עלינו להיות ברורים לגבי מה שמתרחש כאן. מתנחלים קיצוניים מאיימים על פלסטינים, לעיתים איומים בנשק, ומגרשים אותם בכוח מהאדמה שחוקית שייכת להם. זו התנהגות בלתי חוקית ובלתי מקובלת. על ישראל לפעול באופן משמעותי יותר כדי לעצור אלימות מתנחלים. פעמים רבים רבות מדי אנחנו רואים שהתחייבויות שניתנו ומטלות שניתנו אינן ממולאות ואינן מבוצעות עד הסוף. מתנחלים קיצוניים שמסמנים אזרחים פלסטינים כמטרות ותוקפים אותם, חותרים תחת הביטחון והיציבות באזור, הן עבור הישראלים והן עבור הפלסטינים".

האנשים שעליהם יוטלו הסנקציות, שכוללות הקפאת נכסים בבריטניה, מגבלות מסע ואיסור אשרות (ויזה) הם:

בריטניה פרסמה את האשמות

משה שרביט – מתנחל קיצוני שאיים, הטריד ותקף רועים פלסטיניים ואת משפחותיהם בעמק הירדן. באוקטובר 2023 אחת הקהילות הפלסטיניות, שבה 20 משפחות, נמלטה לאחר ששרביט תקף את התושבים והודיע להם שיש להם חמש שעות להתפנות.

ינון לוי – מנהיג מאחז "חוות מיתרים" שהוקם ב-2021, ומתנחלים שמתגוררים בו השתמשו באלימות גופנית ובהשחתת והרס רכוש כדי לעקור קהילות פלסטיניות כולל את הקהילה בח'ירבת זאנותא באוקטובר 2023.

צבי בר יוסף – מתנחל שמנהיג את מאחז "חוות צבי", שמאז הקמתו ב-2018 השתמש באיומים ובאלימות כלפי תושבים פלסטיניים מקומיים, לרבות איומים באקדח, פעמיים, על משפחות צעירות שערכו פיקניק

אלי פדרמן – היה מעורב במספר רב של תקריות נגד רועי צאן פלסטינים בגבעות של דרום הר חברון.

ממשלת בריטניה מסרה: "בריטניה קראה קריאות חוזרות ונשנות לממשלת ישראל לפעול נגד אלו שאחראים לאלימות מתנחלים, לשחרר כספים שהוקפאו ויועדו לרשות הפלסטינית ולעצור הרחבה של התנחלויות. ראש הממשלה הבריטי העלה את הנושא מספר פעמים בפני ראש הממשלה נתניהו, וכן בדצמבר בריטניה ו-13 שותפותיה פרסמו הצהרה שקראה לישראל לנקוט צעדים מיידיים ומשמעותיים כדי לטפל במספר השיא של מקרי אלימות מתנחלים בגדה המערבית הכבושה. הצעדים שמוכרזים היום הם חלק ממאמצים נרחבים יותר של בריטניה כדי לתמוך בייצוב הגדה המערבית, דבר שהוא חיוני לשלום ולביטחון גם של הישראלים וגם של הפלסטינים. בריטניה תשקול פעולות נוספות, כגון סנקציות נוספות, ככל שיידרש".

אלימות מתנחלים מבצע חרבות ברזל בריטניה הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד