א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בבחירות החוזרות

מפלגות הימין הקיצוני מתחזקות בברלין

מפלגות אופוזיציה CDU ו-AfD מהימין הקיצוני בברלין התחזקו בבחירות שנערכו בעקבות תקלות טכניות בסבב הקודם שנערך לפני כשנתיים וחצי

מפלגות הימין הקיצוני מתחזקות בברלין
גרמניה צילום: Pixabay

אתמול נערכו בברלין בחירות חוזרות בעקבות החלטה של ​​בית המשפט הפדרלי לחוקה, שמצא מספר משמעותי של תקלות אשר אירעו במהלך ההצבעה הראשונה, לפני שנתיים וחצי.

בית המשפט מצא כי חלק מהקולות נעלמו, לחלק היו פתקי הצבעה שגויים והיו תורים של אנשים שהמתינו מחוץ לקלפיות לאחר סגירת הקלפיות. לכן, חלק מהאנשים לא זכו להצביע, בעוד שאחרים הצביעו למרות שהתוצאות כבר פורסמו. בשל כך, כ-550,000 ברלינאים נקראו להצביע פעם נוספת אתמול.

התוצאות אתמול הצביעו על הישגים קלים לאופוזיציה השמרנית של האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) ולאופוזיציית הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD), והפסדים צנועים יחסית לשלוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה.

מפלגת ה-AfD טיפסה ב-1% ורשמה 9.4%. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ה-SPD, מפלגתו של הקנצלר - נותרה המפלגה החזקה בברלין עם 22.2% הצבעה - זאת על אף שרשמה ירידה קלה.

ראש עיריית ברלין, קאי וגנר, הסביר ההצבעה למפלגתו: "זה בעיקר תוצאה של עשייה טובה כממשלה בברלין", אמר בשידור הציבורי האזורי RBB. "יש לנו אווירה טובה סביב ה-CDU בעיר".

גרמניה אנטישמיות ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד