י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חיפה כימיקלים

גרמו לזיהום אוויר חמור וישלמו קנס של מאות אלפי שקלים

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את חברת חיפה כימיקלים בגין אירועי גרימת זיהום אוויר והפרות של היתר הפליטה | החברה נקנסה בסכום של 800 אלף שקל וחתמה על התחייבות להימנע מביצוע העבירות בסך 1.3 מיליון שקל ל-3 שנים

גרמו לזיהום אוויר חמור וישלמו קנס של מאות אלפי שקלים
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

לאחר חקירה פלילית שביצעה המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה והגשת כתבי אישום, בית משפט השלום בחיפה (השופט זאיד פלאח) הרשיע אתמול (ראשון) את חברת חיפה כימיקלים במסגרת הסדר טיעון, וגזר עליה קנס של 800 אלף שקל והתחייבות להימנע מביצוע העבירות בסכום של 1.3 מיליון שקל, בגין גרימת זיהום אוויר חזק ובלתי סביר והפרות של היתר הפליטה. בנוסף, גזר בית המשפט על עמיחי זיידר, ששימש כסמנכ"ל תפעול בחברה בעת ביצוע העבירות, פיצוי של 30 אלף שקל.

חברת חיפה כימיקלים החזיקה בעת הרלוונטית לכתב האישום מפעל לייצור דשנים לחקלאות ותעשייה במתחם בז"ן במפרץ חיפה – מפעל שנסגר מאז. במסגרת סיורי פיקוח ובדיקות פתע שערך מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה במפעל בשנים 2016-2017, נמדדו חריגות בערכי הפליטה בארובות המפעל, בניגוד להוראות היתר הפליטה ותוך גרימת זיהום אוויר חזק ובלתי סביר. כמו כן, לא ביצעה החברה את ההתאמות הנדרשות בארובות המפעל כנדרש ממנה בהיתר הפליטה.

בעקבות הפרות אלו, פתח מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה, אשר הוביל לחקירה פלילית של המשטרה הירוקה במשרד. עם תום החקירה, הגיש המשרד כתב אישום נגד החברה ונושא משרה בה, בגין גרימת זיהום אוויר חזר ובלתי סביר והפרות של היתר הפליטה בניגוד לדרישות ולחוק.

 

 

 

זיהום אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד