כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בפגישה בבריסל

באירופה קוראים לביידן "לבחון מחדש את אספקת הנשק לישראל"

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, קרא לארה"ב לבחון מחדש את הסיוע הצבאי שלה לישראל עקב המספר הגבוה של נפגעים אזרחים במלחמה בעזה

באירופה קוראים לביידן "לבחון מחדש את אספקת הנשק לישראל"
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

ארה"ב צריכה לשקול מחדש על הסיוע הצבאי לישראל, כך אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל.

בורל התייחס לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שאמר בשבוע שעבר כי תגובתה של ישראל לפיגוע חמאס ב-7 באוקטובר הייתה "מוגזמת". "ובכן, אם אתה מאמין שיותר מדי אנשים נהרגים, אולי אתה צריך לספק פחות נשק כדי למנוע כל כך הרבה אנשים להיהרג", אמר בורל לכתבים לאחר פגישה של שרי הסיוע לפיתוח של האיחוד האירופי בבריסל.

"אם הקהילה הבינלאומית מאמינה שמדובר בטבח, שיותר מדי אנשים נהרגים, אולי אנחנו צריכים לחשוב על אספקת נשק", הוסיף.

בורל אמר לעיתונאים שמנהיגים, כולל ג'ו ביידן, שגינה את ההרג, צריכים להפסיק את חימוש ישראל. "כמה פעמים שמעתם את המנהיגים הבולטים בעולם אומרים שיותר מדי אנשים נהרגים. הנשיא ביידן אמר שההרג הזה הוא יותר מדי, אמר שזה לא פרופורציונלי. ובכן, אם אתה מאמין שיותר מדי אנשים נהרגים אולי אתה צריך לספק פחות נשק כדי למנוע כל כך הרבה אנשים להיהרג. זה הגיוני", אמר בורל.

"ב-2006 ארה"ב כבר קיבלה את ההחלטה הזו. הם כבר קיבלו את ההחלטה לעצור את אספקת הנשק לישראל כי ישראל לא רצתה לעצור את המלחמה. בדיוק אותו דבר קורה היום. כולם הולכים לתל אביב ומתחננים 'בבקשה, אל תעשו את זה, הגנו על אזרחים, אל תהרוג כל כך הרבה. כמה זה יותר מדי?" אמר.

ג'וזף בורל האיחוד האירופי חמאס מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד