א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בכח האמונה נקרע את הים • טורו של אלי ישי

יו"ר סיעת 'יחד', ח"כ אלי ישי, בטור מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים' • "שורש קריעת ים סוף הוא הציות המוחלט לדעת תורה. גם בדורנו דעת תורה קיימת והציות לה עדיין חובה" • על הריצה המשותפת עם 'עוצמה יהודית': "חובת האחריות לקולות הימין והגוש הדתי חייבה אותנו. התעלמות מכך היא בלתי אפשרית"

בכח האמונה נקרע את הים • טורו של אלי ישי

על ציווי הקב"ה למשה בעת שעמדו עם ישראל על ים סוף "דבר אל בני ישראל ויסעו" מספרים רבותינו במדרש: באותה השעה היו השבטים מתווכחים ביניהם זה אומר לא אני ארד וזה אומר לא אני ארד מיד עמד נחשון בן עמינדב וקפץ למים והיו המים מגיעים עד לאפו וכמעט שמת. מיד נבקע הים וירדו כל עם ישראל אל הים ביבשה.

המדרש מתאר כאן את שורש סיפור קריעת ים סוף, שהוא למעשה הציות המוחלט לדעת תורה. נחשון בן עמינדב נתון היה במצב של חוסר אונים; מלפניו ים, מאחוריו המצריים ומצדדיו המדבר הנורא השורץ חיות טרף ואנה יבוא ויפנה?

זהו בדיוק המצב בו הציות לדעת תורה נבחן במלוא העצמה. גם כאשר הוא מחליט להיכנס למים והים לא מאיר לו פנים, עדיין הוא נבחן. רגע לפני שהוא טובע הוא זוכה לראות את הישועה מאת הקב"ה -הים נבקע וגלות מצריים מגיעה לסיומה הטוב.

גם בדורנו אנו אומרת התורה "ופנית והלכת אל השופט אשר יהיה בימים ההם". דעת תורה עודנה קיימת והציות לה עדיין חובה. בימים ההם בזמן הזה. גם כאשר נראה כי הציות אינו נח הוא חובה וההצלחה בא תבוא בעקבותיו.

***

אמש, בשעה טובה ומוצלחת, הושלם ה"שידוך הטכני" בין תנועת "יחד" ל"עוצמה יהודית". חובת האחריות, לקולות הימין והגוש הדתי חייבה אותנו.

ידענו עליות ומורדות, הסכמים והתלבטויות, עד שבסופו של דבר יצאנו לדרך ביחד. מרן ראש הישיבה, הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א נתן עיניו אל אותם קולות רבים שעלולים היו לרדת לטמיון, וביקש שנעשה הכל בכדי למנוע זאת.

מרגע פורסם דבר המגעים בין המפלגות, הופתעתי לגלות כי מדובר בציבור ענק שמביע את כמיהתו לחיבור הזה והתעלמות מכך היא בלתי אפשרית.

"קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף" אמרו חז"ל, אך בכח האמונה גם את ים סוף ניתן לקרוע.

שבת שלום

אלי
ישי יחד עוצמה יהודית בחירות טור אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 106 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד