י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חם בלב"

איך אתה מרגיש? "הלם, הלם. בסדר גמור" | תיעוד מרגש של החטופים - רגעים לאחר החילוץ

צה"ל חשף את המפגש הראשון של שני החטופים עם לוחמי שייטת 13, רגעים לאחר שחולצו בפעולה הירואית משבי החמאס: "הלם, הלם. אני בסדר גמור", אמר לואיס לחיילים | תיעוד מרגעי החילוץ הדרמטיים: "החטופים בידינו, תקינים ובריאים, אנחנו עולים על מסוק וטסים לבית החולים" 

איך אתה מרגיש? "הלם, הלם. בסדר גמור" | תיעוד מרגש של החטופים - רגעים לאחר החילוץ
שני החטופים צילום: דובר צה"ל

"איך אתה מרגיש"?, שאל אחד הלוחמים את לואיס הר, דקות לאחר שחולץ ע"י לוחמי הימ"מ והשב"כ משבי החמאס. "הלם הלם", השיב לואיס, "אני בסדר גמור".

כשנשאלו החטופים האם קר להם, השיב אחד מהם" "חם בלב". "איזה כיף שאתם איתנו, מרגש מאוד", אמר הלוחם לחטופים.

צה"ל חשף תיעוד מרגעי חילוץ החטופים במהלך המבצע הדרמטי ברפיח: "החטופים בידינו, תקינים ובריאים, אנחנו עולים על מסוק וטסים לבית החולים".

במבצע הדרמטי של צה"ל, שב"כ וימ"מ ברפיח, חולצו הלילה שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן בן 60 ולואיס הר בן ה-70, אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק בשמחת תורה. בצה"ל הבהירו כי מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

מפקד בכיר באגף המבצעים בשב"כ, שלקח חלק במבצע לחילוץ החטופים פרננדו מרמן ולואיס, שחזר מוקדם יותר: "פעלנו הלילה כתף אל כתף יחד עם לוחמי הימ״מ וצה״ל בלב רפיח והשבנו לביתם את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר".

"מאחורי הפעולה עומדים עשרות עובדי ועובדות שב״כ. אנשי מודיעין מהמרחב הדרומי של השב״כ, אנשי טכנולוגיה, רכזים ואנשי מבצעים שפעלו יחד כדי לממש את המבצע הזה. כך עשינו במבצע לחילוצה של החיילת אורי מגידיש מרצועת עזה וכך פעלנו גם הלילה. הלוחמים שלנו פעלו בגבורה, באומץ לב, ומתוך תחושת שליחות עמוקה למען השבתם של החטופים. זוהי משימתנו ואנו נחושים להשלימה".

 

חטופים חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה פרננדו סימון מרמן לואיס הר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד