י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

חדירה מעזה, פיגוע זיקוקין בבירה • סיכום השבת

3 מחבלים חמושים בסכינים נלכדו לאחר שחדרו מעזה • הפרות סדר במזרח ירושלים • סיכום כל חדשות השבת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שלושה פלסטינים, חמושים בסכינים חדרו בליל שבת מרצועת עזה לשטח ישראל סמוך לקיבוץ סופה, באזור מועצת אשכול. השלושה נעצרו על ידי לוחמי נח"ל מגדוד 931 והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בפעילות שבוצעה בשכונת א-טור בירושלים למניעת הפרות סדר, נעצר ע"י לוחמי מג"ב ערבי קטין רעול פנים בעת שירה זיקוקין לעבר השוטרים והלוחמים. אין נפגעים. ברשות החשוד נתפסו כוורות זיקוקין נוספות ו-2 מסכות להסתרת הפנים, כאשר אחת מהן היתה על פניו בעת המעצר. הקטין כבן 17.5 תושב א-טור הועבר לחקירה במרחב קדם. מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות השוטרים והלוחמים והדגיש כי "משטרת ירושלים תגלה אפס סבלנות כלפי כל הפרת סדר ותדאג למצות את מלוא הדין עם כל פורע חוק".

צוות לוחמי אש מתחנת אשקלון שנקרא לאירוע של דליפת גז ברחוב אליעזר מילרוד באשקלון בליל שבת בשעה 1:35 ביצע סריקה סביב המבנה שעליו דווח ולא מצא ערכים חריגים של גז, כמו כן במהלך הסריקה הצוות זיהה ריח חזק של מדלל צבע ברחוב, תוך תשאול המודיע במקום זיהה הצוות עשן סמיך ולהבות מדירה בקומה הראשונה, הצוות מיד פעל לפריצת הדירה והזנקת כוחות נוספים, לאחר פריצה לדירה וסריקה לאיתור לכודים הצוות חילץ אישה שהיתה במוקד השריפה כבת 45 במצב בינוני, עם כ- 25% כוויות בדרגה ב', בגפיים, בבטן ובפנים, צוותים נוספים פעלו לכיבוי השריפה וסריקה בכל קומות הבניין על מנת לזהות לכודים נוספים ולבצע הסתגרות דיירים בחלק מהדירות, בנוסף פונו מהמקום ע״י מד״א 2 ילדים בגילאי 8 ו-10 במצב קל לאחר ששאפו עשן. האירוע בשליטה וחוקר שריפות היה במקום.

משטרת מרחב אילת עיכבה בצהרי שבת מנהלת מעון "ויצ"ו" לאחר שפעוט בן שנה וחצי נשכח היום כשהוא ישן במקום. מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי אימו של התינוק נאלצה לאחר לאסוף את בנה מהמעון בשל עומסי תנועה ברחובות העיר שנוצרו בעקבות תחרות "איש הברזל" שהתקיימה באילת. האם הודיעה על כך לעובדות המעון ושלחה את אחותה לאסוף את התינוק. שזו, דודתו של הפעוט, הגיעה למעון נדהמה לגלות כי אין מענה בשער הכניסה. לאחר שהצליחה לחלוף על פני השער והגיעה אל דלת הגן, החלה לדפוק בחוזקה על הדלת והחלון במקום עד כדי שבירת החלון בניסיון לאתר מענה. במקביל, הוזעקה מנהלת הגן ובהגיעה למקום פתחה את דלת הגן ואלו והופתעו למצוא את התינוק אשר התעורר לבינתיים מהרעש והחל לפרוץ בבכי. שוטרי מרחב אילת שהגיעו למקום, עיכבו את מנהלת המקום, שנחקרה אף באירוע לפני מספר שבועות, והגננת לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה ולאור ממצאיה יוחלט האם להוציא צו סגירה למעון.

יחידת החילוץ המשטרתית אילת-אילות סייעה הבוקר בחילוץ נער בן 17 מאילת, שנפל מאופניו במהלך טיול בנחל רחם. 14 מתנדבי היחידה הוזעקו בשעות הבוקר על ידי חבריו של הנער שהיו עימו. בשל מיקום הנפילה ובשל העובדה כי מדובר בחשש לפגיעת ראש, הוחלט להזעיק למקום גם חילוץ מוסק. הנער פונה בהכרה במסוק לבית החולים 'יוספטל' באילת שם הוגדר מצבו קל.

יחידת חילוץ עין גדי חילצה בצהרי שבת מטייל ששבר את רגלו במעלה נחל רום שבאזור המלונות. מצבו טוב.

בפזורה בכניסה ליער יתיר על כביש 31, ילד כבן 7 נדרס ע"י רכב, הוא פונה במצב קשה לבי"ח סורוקה שם נקבע מותו. נהג הרכב נכח במקום התאונה. נסיבות התאונה נחקרות ע״י אגף התנועה.

למרכז הרפואי פדה פוריה הועבר אתמול פצוע סורי בן 17 עם פגיעה של רסיסים מפיצוץ ברגל ימין וקטיעה של רגל שמאל. מצב קל עד בינוני. עד כה הועברו 152 פצועים.

לאחר כניסת השבת רכב פגע בילדה כבת 4 בטוראן, הילדה פונתה באורח קשה לביה"ח, נסיבות התאונה נבדקות.

בליל שבת נכנס רעול פנים לתחנת דלק באזור בית קשת, שדד מהמתדלק באיומי סכין כ-150 ש"ח ונמלט, אין נפגעים. משטרת טבריה פתחה בסריקות ובחקירה.

בעקבות קטטה שפרצה בליל שבת בין 2 משפחות בכפר נאעורה, נפצעו 4 מעורבים במצב קל עד בינוני, במשטרת עפולה נעצרו 7 חשודים והועברו לחקירה. הקטטה החלה בעקבות ויכוח בין ילדים.

חדשות חוץ:
נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי אמר כי המלחמה בטרור תהיה "קשה, ללא רחמים וייקח לה זמן רב". א-סיסי אמר את הדברים יממה לאחר מתקפת הטרור בחצי האי סיני שבה נהרגו 27 בני אדם, בהם בכיר בצבא המצרי. הוא האשים את תנועת 'האחים המוסלמים' בפיגועי הטרור בסוף השבוע בסיני, דבר שהביא למותם של לפחות 30 חיילים. "מה שקורה כעת במצרים הוא המחיר שהמדינה משלמת על כך שדחתה את הארגון הזה", אמר א-סיסי עם שובו למצרים מביקור באתיופיה.

18 אלף פלסטינים במחנה הפליטים ירמוק בפאתי דמשק שבסוריה מנותקים מאספקת ציוד חירום יותר מחודשים על ידי חמושים שמונעים את ההעברה. כך מסרה סוכנות הסיוע של האו"ם אונר"א. באזור מתנהלות קרבות שליטה בין כוחות הביטחון לארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה.

ארגון המדינה האסלאמית הודה בפעם הראשונה כי לוחמיו הובסו בקרב על העיר הכורדית שבגבול סוריה-טורקיה. בסרטון שפרסמה סוכנות הידיעות "עמאק", שמזוהה עם ארגון הטרור, נראים שני לוחמים שאמרו כי התקיפות של הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית גרמו לדאעש לסגת מהעיר.

הפרלמנט באיטליה בחר לנשיא המדינה את סרג'יו מטרלה, שופט בבית המשפט לחוקה שהשתייך בעבר למרכז-שמאל הפוליטי. מטרלה, מועמדו של ראש הממשלה מטאו רנצי, ניצח בסיבוב השלישי וימונה לנשיאה ה-12 של הרפובליקה האיטלקית.

אבו מאליק, מומחה לנשק כימי נהרג בתקיפת הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בשבת הקודמת במוסול שבעיראק. כך הודיע הצבא האמריקני. מאליק, היה מהנדס נשק כימי במהלך שלטונו של סדאם חוסיין וב-2005 הצטרף לאל קאעידה.

עובד במשרד הפנים של מצרים נרצח בביתו שבצפון סיני. גורמים רשמיים במערכת הביטחון דיווחו כי העובד בן ה-50 נורה בראשו על ידי ג'יהאדיסטים בשל עיסוקו.

מצרים הכניסה את הזרוע הצבאית של חמאס לרשימת ארגוני הטרור.

צבא צ'אד אמר כי הרג 123 טרוריסטים מארגון בוקו חראם, שתקפו חיילים בצפון קמרון. במתקפה נהרגו שלושה חיילים, ועוד 12 נפצעו. לפני שבועיים שלחה צ'אד שיירות של חיילים למדינה השכנה, כדי לסייע לה במאבק מול הטרוריסטים.

ריכרד פון וייצזקר, נשיאה הראשון של גרמניה המאוחדת, הלך לעולמו בגיל 94. פון וייצזקר כיהן בתפקיד בשנים 1984-1994, והיה הנשיא הראשון של גרמניה המערבית שביקר בישראל.

הודו ביצעה לראשונה ניסוי מוצלח בשיגור טיל גרעיני ארוך טווח ממשגר נייד. זו הפעם השלישית שנערך ניסוי כזה בהודו מאז 2012, אך בפעמיים הקודמות הוא נכשל.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הביע "דאגה עמוקה" בעקבות ההחלטה הישראלית לפרסם מכרזי בנייה של 450 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ביהודה ושומרון. הוא הוסיף כי המהלך עשוי לפגוע במאמצים להגיע לשלום אזורי.

סגן שר החוץ של יפן אמר כי המו"מ עם דאעש על שחרור העיתונאי היפני הגיע למבוי סתום. המו"מ מתנהל מעמאן בשיתוף עם ירדן שמחזיקה באסירה שדאעש דרשו בתמורה לשבוי היפני. במסגרת העסקה אמור להשתחרר גם טייס ירדני שמטוסו התרסק ונמצא בידי דאעש.

גורמים שמקורבים לחקירת ההתרסקות טיסת "אייר אסיה" לפני כחודשיים אמרו כי הקפטן לא היה בתא הטייס כשטייס המשנה ככל הנראה איבד שליטה. לטענתם, עד שחזר הקפטן למקומו כבר לא ניתן היה להציל את המטוס.

הממשל בקנדה הודיע על חוק חדש במסגרת המלחמה בטרור שלפיו ניתן לעצור לשבעה ימים כל מי שנחשד במעורבות בטרור מבלי להעמידו לדין. בנוסף, החוק יקבע כי עידוד לטרור הוא לפשע, גם אם לא מדובר באיום ספציפי.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
שבת עזה מחבלים טרור מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד