י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ההלם ניכר

בכיר חמאס בתגובה ראשונה לחילוץ: "החגיגות - ניסיון בוטה להעלאת המורל"

בכיר חמאס אמר בניסיון לגמד את ההישג הישראלי כי "יש דיווחים שמעידים שהם היו בידי משפחה ולא תחת חמאס"

בכיר חמאס בתגובה ראשונה לחילוץ: "החגיגות - ניסיון בוטה להעלאת המורל"
אוסאמה חמדאן צילום: MEMRI

בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, בתגובה ראשונה לאחר השחרור המוצלח של החטופים הלילה. באשר לעסקת השבויים הוא אומר כי "חמאס דבקה בעמדתה - להגיע להסכם שישיג את הפסקת 'התוקפנות' נגד עמנו, נסיגת הצבא הישראלי מרצועת עזה, הכנסת סיוע, החזרת האוכלוסייה לאזוריה, שיקום והסרת המצור ברצועת עזה והשלמת חילופי השבויים".

באשר למבוכה של חמאס מחילוץ שני החטופים, אמר כי "ישראל טענה שהגיעה לשני חטופיה בא-שבורה ושיווקה זאת כהישג לצבא. חגיגת ההגעה אליהם - ניסיון בוטה להעלאת המורל". בניסיון לגמד את ההישג הישראלי, טען כי "יש דיווחים שמעידים שהם היו בידי משפחה ולא תחת חמאס".

מוקדם יותר היום דווח כי חמאס בהלם מוחלט בעקבות מבצע החילוץ הדרמטי ברפיח הלילה בהודעה שפרסם חמאס היום אין אזכור לחילוץ החטופים, אלא רק לאבידות בצד הפלסטיני. "התקפת צבא הכיבוש הנאצי על העיר רפיח אמש, ומעשי הטבח הנוראים שלו נגד אזרחים חסרי הגנה וילדים, נשים וקשישים חסרי ישע שאיבדו את חייהם, נחשבת להמשך רצח עם של העם. ניסיונות עקירה בכפייה שבוצעו נגד עמנו הפלסטיני", כתב חמאס בהצהרה.

עוד נכתב, "הממשלה האמריקאית והנשיא ביידן נושאים באחריות המלאה לטבח הזה, בשל האור הירוק שנתנו אתמול לנתניהו והתמיכה המפורשת שהם מספקים לו כסף, נשק וכיסוי פוליטי להמשך רצח העם".

"הליגה הערבית, הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי ומועצת הביטחון של האו"ם קראו לפעולה דחופה כדי "לעצור את התוקפנות הציונית ואת הפשעים המתמשכים של רצח עם נגד אזרחים חסרי הגנה ברצועת עזה", מסר חמאס.

בכיר חמאס אוסמה חמדאן שחרור החטופים מרפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד