כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
15 אתרי קמפינג

ישראל מציעה: הקמת ערי אוהלים ענקיים בעזה

ישראל מציעה להקים ערי אוהלים ענקיים בעזה כחלק מתוכנית פינוי שתמומן על ידי ארה"ב לקראת הפלישה הקרבה לרפיח המעוז האחרון של חמאס. ההצעה כוללת הקמת 15 אתרי קמפינג של כ-25,000 אוהלים כל אחד ברחבי החלק הדרום-מערבי של רצועת עזה

ישראל מציעה: הקמת ערי אוהלים ענקיים בעזה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

ישראל מציעה להקים ערי אוהלים רחבות ידיים בעזה כחלק מתוכנית פינוי שתמומן על ידי ארה"ב ושותפיה הערבים במדינות המפרץ לקראת הפלישה הקרבה לעיר רפיח בדרום הרצועה, שבה 1.4 מיליון פלסטינים חוסים במעוז האחרון של חמאס.

ההצעה, שהוצגה למצרים בימים האחרונים, הגיעה כאשר ממשל ביידן הזהיר את ישראל מפני כניסה לרפיח ללא תוכנית מפורטת להגנה על אזרחים. גורמים ישראלים אמרו לארה"ב שעליהם לבצע מתקפה קרקעית ברפיח כדי למגר את חמאס.

ההצעה כוללת הקמת 15 אתרי קמפינג של כ-25,000 אוהלים כל אחד ברחבי החלק הדרום-מערבי של רצועת עזה, כך אמרו גורמים מצריים ל'וול סטריט ג'ורנל'. מצרים תהיה אחראית על הקמת המחנות ובתי חולים שדה, כך אמרו גורמים רשמיים במצרים.

מהתוכנית עולה כי ישראל מתכננת פלישה קרובה לרפיח, למרות חששות ארה"ב ומצרים. מצרים לא הגיבה בפומבי על ההצעה הישראלית. קהיר הודיעה כי היא תשהה את הסכם השלום עם ישראל משנת 1979 אם פלסטינים יחצו את הגבול מרפיח כדי לברוח ממתקפה ישראלית, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל בעבר.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו סירבו להתייחס להצעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת ממשלת מצרים.

כחלק מההצעה הישראלית, מצרים תהיה אחראית על הקמת המחנות עם מתקני תברואה זמניים ואספקת מים, כך אמרו גורמים מצריים.

המחנות, שצפויים להיות ממומנים על ידי ארה"ב, ושותפיה במפרץ, יכללו גם מרפאות שדה רפואיות. מצרים תחליט בתיאום עם ישראל כיצד יוכלו פלסטינים פצועים לצאת מעזה, כך אמרו גורמים מצריים.

אוהלים מצרים מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד