י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מאחורי הקלעים

ישראל עדכנה את מצרים על "אירוע נקודתי": חמאס יקשיח את האבטחה על החטופים

בשעות הלילה של מבצע החילוץ ברפיח התקיימו שיחות בין ישראל למצרים, שדרשה הבהרות ברקע החשש מתמרון קרקעי נרחב של צה"ל ברפיח. עקבות המבצע המוצלח לחילוץ שני החטופים, חמאס יגביר את נוהלי האבטחה על החטופים שבידיו

ישראל עדכנה את מצרים על "אירוע נקודתי": חמאס יקשיח את האבטחה על החטופים
מנהרה של חמאס בה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

גורמי הביטחון הישראלים עדכנו את מצרים עם תחילת המבצע ברפיח אתמול ואמרו להם כי מדובר ב"אירוע נקודתי" לשחרור חטופים ישראלים משבי חמאס - כך פורסם בחדשות הערב בכאן 11. בכלי תקשורת במצרים דווח כי קהיר פנתה לישראל וביקשה הבהרות בנוגע למבצע אולי כדי להימנע ממבוכה מול הרחוב העוין את ישראל.

אך על פי הדיווח בכאן חדשות, שיחות התקיימו בין גורמי ביטחון ישראלים למצרים בשעות הלילה ברקע מתיחות בין המדינות: חשש של מצרים מתמרון קרקעי עצים של צה"ל ברפיח שלדברי המצרים עלול להוביל להסתננות של המוני עזתים לשטחה דרך הגבול.

בישראל הרגיעו את המצרים כי מדובר במבצע מיוחד, נקודתי, בתוך רפיח, ולא בתחילתו של תמרון קרקעי, שישראל נערכת אליו בשבועות האחרונים לאחר סיום התמרון בחאן יונס.

עמיחי שטיין דיווח, כי ממשל ביידן דורש מישראל כי בכל פעולה ברפיח שתגרום לסגירת המעבר יופעלו מעברים נוספים לכניסת סיוע הומניטרי לתוך הרצועה. אנשי הממשל אמרו כי "חייבות להיות נקודות רבות של כניסת סיוע לעזה". הדרישה עלתה גם במהלך פגישותיו של שר החוץ האמריקני בלינקן בישראל.

אליאור לוי דיווח בכאן חדשות, כי מקורות ברצועת עזה מעריכים, כי בעקבות המבצע המוצלח לחילוץ שני החטופים, חמאס יגביר את נוהלי האבטחה על החטופים שבידיו. הוא ככל הנראה יעבה את מעגל השומרים ואולי אף ינסה להעביר יותר מהם למנהרות התת-קרקעיות, מתוך הבנה שבתת-קרקע, ישראל תתקשה יותר לבצע מבצע חילוץ. אותם מקורות מוסרים שחמאס מנסה לברר כיצד הצליחה ישראל לקבל מודיעין על מיקומם המדויק של שני החטופים.

כזכור במבצע מזהיר אמש שיחררו כוחות צה"ל והשב"כ שני חטופים, לואיס הר ופרננדו מרמן שהיו מוחזקים בדירה בקומה שנייה בבניין ברפיח.

מלחמת חרבות ברזל מצרים חמאס שחרור חטופים רפיח מבצע יד זהב חילוץ חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד