י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בבית הלבן

ביידן לצד מלך ירדן: "העם הפלסטיני סובל מכאב ואובדן בלתי נתפס"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בהצהרה לצד מלך ירדן כי "הרבה פלסטינים שנהרגו ברצועת עזה היו חפים מפשע, בהם אלפי ילדים". לדברי הנשיא האמריקני, "אנחנו עובדים על עסקת חטופים שיכולה להביא לרגיעה ממושכת בעזה

ביידן לצד מלך ירדן: "העם הפלסטיני סובל מכאב ואובדן בלתי נתפס"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הנשיא ביידן חזר אתמול על התנגדות לעקירה בכפייה של פלסטינים מעזה. בנאום לצד מלך ירדן עבדאללה המבקר בבית הלבן, נשיא ארה"ב דיבר על המצב בעזה. למרות תמיכתו בישראל, ביידן דיבר על מקרי המוות של פלסטינים לא מעורבים.

"ארה"ב שותפה למטרה לראות את חמאס מובס ולהבטיח ביטחון ארוך טווח לישראל ולאנשיה" אמר ביידן.

"גם העם הפלסטיני סובל מכאב ואובדן בלתי נתפס. הרבה מ-27,000 פלסטינים נהרגו בסכסוך הזה היו אזרחים חפים מפשע כולל אלפי ילדים, למאות אלפי פלסטינים אין גישה למזון, מים ושירותים בסיסיים, וושינגטון עובדת על הסכם חטופים בין ישראל לחמאס, שתביא תקופה מיידית ומתמשכת של רגיעה טובה לעזה".

עוד אמר: "אנחנו מתנגדים לכל עקירה בכפייה של פלסטינים בעזה, המבצע הצבאי הגדול לא צריך להתקדם ללא תוכנית אמינה להבטחת הבטיחות של יותר ממיליון אנשים השוהים שם".

המלך הירדני אמר: "יותר מ-100,000 פלסטינים נהרגו, נפצעו או נעדרים בעזה, והעולם לא יכול להרשות לעצמו מתקפה ישראלית על רפיח שבטוח תוליד עוד אסון הומניטרי, צריכה להיות הפסקת אש מתמשכת ומאמצים מחודשים להביא סיוע מוגבר לעזה מכל נקודות הכניסה האפשריות"

המלך התייחס לתפקידה של אונר"א שחלק מאנשיה אנשי חמאס, "תפקידה הוא הכרחי, וחובה שהיא תמשיך לקבל תמיכה" אמר.

המלך התייחס לשטחים: "לעולם אסור להתעלם מהמצב בגדה המערבית הכבושה ובמזרח ירושלים, שם יש הרחבת התנחלויות ישראליות בלתי חוקיות, הסלמה מצד מתנחלים קיצוניים מאיימת לשחרר כאוס בכל האזור, אי אפשר לקבל את ההפרדה של הגדה המערבית ועזה, ולא יכול להיות שלום ללא פתרון מדיני שיוביל למדינה פלסטינית עצמאית, ריבונית ובת קיימא עם מזרח ירושלים כבירתה".

המלך התייחס לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר: "כל ההתקפות נגד אזרחים, נשים וילדים חפים מפשע, כולל אלה של ה-7 באוקטובר, אינן יכולות להתקבל על ידי אף מוסלמי, ואסור לחזור או לקבל את הזוועות של החודשים האחרונים".

מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן מלך ירדן חמאס שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד