י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לעצור את ההסלמה ולעסוק רק בלימוד תורה"

האם זה מה שיציל את כבוד התורה? • על רקע המתיחות, המעצרים וההתפרעויות בישיבת פוניבז', קרא הגר"ש מרקוביץ, ראש הישיבה מפלג ה'מחבלים' לתלמידיו לחדול מהעיסוק בפרשה ולחתום על התחייבות ללמוד 12 שעות ביממה, עד לבחירות • אומר: "אנו במבחן קשה, עצרו לנו תלמידים - אבל עלינו לעמוד בניסיון"

הגר"ש מרקוביץ בשיחה בהיכל הישיבה. צילום: ארכיון
הגר"ש מרקוביץ בשיחה בהיכל הישיבה. צילום: ארכיון

על רקע המתיחות, המעצרים והפוגרומים בישיבת פוניבז' קרא הערב (מוצ"ש), ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ לתמידי הישיבה, להצטרף למבצע חיזוק מיוחד ולחתום על התחייבות ללמוד 12 שעות ביממה ברציפות, מהיום ועד לבחירות.

בנוסף אמר הגר"ש מרקוביץ, ראש הישיבה של פלג ה'מחבלים', בשיחתו השבועית כי "אנחנו כעת במבחן. היה כאן מעשה נורא בליל חמישי, מבחן קשה, לא יודעים מה קרה, למה, אבל משמים בוחנים אותנו מה נעשה. ואחר כך קיבלנו ניסיון נוסף, לקחו שלשה מבנינו לבית האסורים. איננו יודעים מה יהיה, ברור שמשמים הכל מתוכנן וברור. בוחנים אותנו כעת.

"הדבר הראשון בו אנו צריכים להיבחן, זה במידת הקשר שלנו לתורה. כך נמדדו תמיד גדולי ישראל בכל הדורות בחיבור המוחלט שלהם לתורה. בקבלת עול תורה מוחלטת שמעבירה את כל טרדות החיים, עול מלכות ועול דרך ארץ".

"בזמן שכזה צריך לעשות עשיה מיוחדת של התחזקות, בכדי שייקרא שעמדנו בניסיון. דיברנו כבר עם חלק מהציבור. הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל מביא בשם מרן הסטייעפלר זצ"ל, שלכל בחור יש ביממה שמונה שעות לשינה, שעתיים לתפילות ושעתיים נוספות לארוחות ולשאר הצרכים. כל שאר השניים עשרה שעות האחרות של היממה מוקדשות אך ורק ללימוד התורה". אם נעשה זאת הבטיח הגר"ש, "עשינו חיזוק נגד הסערה, נגד הבלבול".
מאז מעצר בני ישיבת פוניבז' מפלג ה'המחבלים' שבראשות הגר"ש מרקוביץ, החלה תסיסה בישיבה. התגובה באה בשורה של התפרעויות, ו'פוגרומים' בפנימיות של בני הישיבה שהראשונה שבהם התחוללה ביום חמישי בלילה על ידי בני פלג 'השונאים'.

בליל שבת עשרות מפלג 'המחבלים', פרצו לאחר כניסת השבת, לפנימיית תלמידי פלג 'השונאים' וזרעו בה הרס רב. במקום נוכח בשעת מעשה רק אחד מחברי הפנימייה, שכן שאר דייריו שהו בתפילה בהיכל הישיבה.

הפורעים פרצו דלתות זרעו הרס, שברו חלונות ורמסו חפצים אישיים, ונמלטו מהמקום. תלמידים מהישיבה שהוזעקו לצקום מחו על חילול השבת, אך הפורעים ריססו אותם בגז מדמיע.


לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

המעצרים בשעת לילה
פוניבז שיחה חיזוק פוגרום בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד