י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ויהי לפלא

מדהים: הקבלות של בת החטוף ובעלה, שבוע לפני החילוץ הדרמטי

רק לפני ימים אחדים שהו בתו וחתנו של החטוף לואיס הר מרמן בניו יורק. בהגיעם לבית חב"ד התפתח שיח בינם לבין קהל הנוכחים. מפה לשם, השניים יצאו משם עם שתי קבלות טובות; הדלקת נרות שבת והנחת תפילין | כעבור ימים ספורים, האב שוחרר במבצע בלתי נתפס

מדהים: הקבלות של בת החטוף ובעלה, שבוע לפני החילוץ הדרמטי
נרות שבת וקידוש צילום: מתוך הטוויטר של הודא נונו

לפני שבוע בתו של אחד משני החטופים ששוחררו, לואיס הר, ובעלה היו באוהל הרבי מלובביץ' והתפללו לשחרורו המיידי של האב. הם התארחו בבית חב"ד 'פייב טאונס' בניהול השלוחים הרב זלמן וחנה וולוביק, ושם הם עלו לדבר בפני הנוכחים. את הסיפור המלא פרסמה אשת התקשורת נעמה טוכפלד.

שאלו אותם בקהל: "מה אתם צריכים מאיתנו? צריכים שנגייס כספים, שנעשה משהו?" והם ענו: "לא, אנחנו רוצים רק לעורר מודעות. אנשים כבר חזרו לחייהם והכל רגיל ואבא שלנו עדיין שבוי בעזה עם עוד שבויים וחטופים".

עוד שאלה עלתה בקהל: "מה אתם חושבים שישראל צריכה לעשות?" וחתנו של לואיס ענה: "אנחנו לא מתיימרים לומר בדיוק, רק שאסור שיעלמו מהתודעה".

ואז עלתה הרבנית ליפסקר ואמרה: "זה לא באמת הממשלה, זה גם לא צה"ל, זה רק ה' והפתרון יבוא ממנו בלבד. אני מבקשת שתקבלו על עצמכם משהו בענייני תורה ומצוות, משהו שקשה לכם כדי לומר לה' הנה עשיתי עבורך מסירות נפש, כעת תעשה עבורי נס".

תומר נויברג, פלאש 90תפילה בכיכר החטופים בתתומר נויברג, פלאש 90

הבת לקחה על עצמה הדלקת נרות. החתן, הסכים לקבל על עצמו הנחת תפילין. הוא שאל, "האם אוכל להתחיל בשבוע הבא?". הרבנית ליפסקר ענתה, "לא, אתה מתחיל ממחר! כדי שכבר יהיה לך כלי לברכה". החתן הסכים, והקהל התגייס לרכישת תפילין עבורו.

הבת פרצה בבכי, ושאלה, האם תוכל לקבל עוד זוג תפילין לאבא שלה כשישתחרר? וכמובן קיבלה.

ביממה האחרונה רק מי שנכח באותו מעמד נדהם מהנס הגלוי שהתרחש לחטוף לואיס הר שזכה להשתחרר במבצע הירואי שאיש לא שיער שניתן לבצעו בתוך קן הצרעות - רפיח.

לואיס הר מלחמת חרבות ברזל בית חב"ד הנחת תפילין ניו יורק חילוץ חטופים הדלקת נרות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד