ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
עדכונים שוטפים

מג"ד ושני לוחמים נפלו ברצועת עזה | 2 נפצעו קשה מרקטה בקריית שמונה

צה"ל התיר הבוקר לפרסם שמות שלושה לוחמים שנפלו אתמול ברצועת עזה: סא"ל במיל' ישראל נתנאל (נתי) אלקובי מקריית שמואל, סרן במיל' יאיר כהן וסמ"פ רס"ל במיל' זיו חן מכפר סבא. בנוסף שני לוחמים במילואים מגדוד 630 בחטיבה הדרומית נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה

מג"ד ושני לוחמים נפלו ברצועת עזה | 2 נפצעו קשה מרקטה בקריית שמונה
רס"ל חן, סא"ל אלקובי ורס"ן כהן הי"ד צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

סא"ל (מיל׳) נתנאל יעקב אלקובי, בן 36, מחיפה, מפקד גדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ן (מיל׳) יאיר כהן, בן 30, מרמת גן, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ל (מיל׳) זיו חן, בן 27, מכפר סבא, לוחם מילואים בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, שני לוחמים במילואים מגדוד 630, חטיבה דרומית, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-569.

בית החולים רמב"ם עדכן על 2 בשורות איוב. אחרי הידיעה על נפילתו בעזה אתמול של רס"ל עדי אלדור הי"ד, לוחם מגלן, בן ונכד לרופאי רמב"ם, התבשרו צוות בית החולים על נפילתו של סא"ל נתי אלקובי הי"ד מג"ד גדוד 630 שנפל גם הוא בעזה, המותיר מאחוריו את שרית, רעייתו, עובדת ותיקה ברמב"ם ו-5 ילדים צעירים.

סא"ל אלקובי גם היה בנה של מרים ז"ל, אחות בכירה - אחראית חדרי ניתוח ברמב"ם , שפרשה לפנסיה ונפטרה לפני מספר חודשים. פרופ מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם: "רמב"ם כמרכז על רפואי בצפון מטפל מזה עשרות שנים בנפגעי מלחמות ישראל ופעולות איבה, והנה השכול מכה במשפחות של עובדים יקרים לנו. זה מצב שאי אפשר להתרגל אליו, אך אנו נמשיך לחבק ולסייע למשפחות הנופלים ולתפקד למרות הכאב בראש מורם".

עדכונים שוטפים:

11:23 שני פצועים קשה מפגיעת רקטה בקרית שמונה

11:10 אזעקה בקריית שמונה

10:50 ראש האופוזיציה יאיר לפיד ימסור הערב ב-19:00 הצהרה מיוחדת

10:30 שר החוץ ישראל כ"ץ מגיב על קריאתו של שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל לקהילה הבינלאומית "לבחון מחדש את אספקת הנשק לישראל": "אתם לא רוצים להקשיב לאף אחד. הקריאות למנוע מישראל נשק הם למעשה קריאות למנוע מישראל להשמיד את חמאס. זה לא יקרה. נשמיד את חמאס"

09:45 לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה. במהלך הפעילות במערב חאן יונס, לוחמי צוות קרב חטיבה 7 חיסלו מעל ל-30 מחבלים. לוחמי צנחנים חיסלו מחבלים שניסו לנוע בחסות האוכלוסייה האזרחית ולוחמי יחידה 414 איתרו וחיסלו מחבלים ששינעו מטענים על גבי אופנוע. לדיווח המלא>>

09:05 העיתון אלאח'באר הלבנוני, מדווח שמצרים הציעה לישראל להפנות את העקורים הפלסטינים ברפיח למרכז הרצועה ובייחוד לדיר אל-בלח ולהכריז עליו כ"אזור בטוח". מצרים אמרה לחמאס שהיא מתנגדת לכל פעולה קרקעית ברפיח ולא תאפשר שהעקורים ינהרו למצרים, יהיה המחיר אשר יהיה

08:58 ניסיון דריסה של כוח צבאי בצומת גוש עציון, הרכב ברח צפונה, אין נפגעים.

08:40 המלחמה בצפון: בדקות האחרונות מטח של 6 שיגורים. כולם לשטחים פתוחים.

08:38 המגעים לעסקת החטופים: דיווח בלבנון לפיו מצרים ביקשה ממשלחת חמאס לשוב לקהיר - זאת משום שלאחר הפגישה שתיערך היום עם ישראל והמתווכות יהיו חדשות. מקורות מסרו לעיתון הלבנוני כי חמאס השיב בחיוב לבקשה.

08:15 כאן חדשות: ישראל מנסה לרתום את מרוקו להיות מעורבת יותר במתרחש ברצועת עזה בזמן המלחמה, הן בסוגיית שחרור החטופים הישראלים וגם בסוגיית הסיוע ההומניטרי והיום שאחרי בעזה

08:00 ישראל היום: התמיכה בישראל בקרב האוונגליסטים הצעירים בארה"ב צנחה ביותר מחצי - ב2018 כ69% מהאוונגליסטים בני פחות מ30 צידדו בישראל, ואילו בשנת 2023 רק 33%.

07:40 הלילה ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על 3 הרוגים נוספים משורותיו. במקביל הודיע גם הג'יהאד האיסלאמי על שני הרוגים בדרום לבנון. לא דווח היכן ומתי חוסלו החמישה.

07:20 סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה הלילה את פרטי ההצעה להפסקת אש בגבול הצפון שמסרה צרפת ללבנון. המתווה כולל נסיגת כוחות חיזבאללה למרחק של 10 ק"מ מהגבול, כאשר צבא לבנון אמור להציב בדרום המדינה עד 15 אלף חיילים. בתגובה לדיווח, בכיר חיזבאללה חסן פדלאללה אמר לרויטרס כי ארגון הטרור לא ידון במצב עד שה"תוקפנות בעזה תיעצר", ו"האויב לא בעמדה להציב תנאים".

07:10 משלחת ישראלית בהובלת ראש המוסד דוד ברנע תצא לשיחות במצרים על עסקת חטופים שיתקיימו היום בקהיר בהשתתפות ראש ה-CIA וויליאם ברנס ונציגים מצריים וקטארים.

07:05 דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי צרפת פינתה 42 אזרחים צרפתים מעזה אתמול דרך מעבר רפיח.

07:00 צבא ארה"ב הודיע כי החות'ים ירו אתמול שני טילים מתימן לעבר ספינה במצר באב אל-מנדב.

מלחמת חרבות ברזל חמאס מצרים שחרור חטופים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד