י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בראיון בסעודיה

ספרד: "נקבל החלטות משלנו אם אירופה לא תתמוך בפלסטינים"

שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלברס, ציין כי מדריד תקבל החלטות משלה אם אירופה תמשיך להסס בתמיכתה בפלסטינים. השר תומך בפתרון שתי המדינות עם "מסדרון יבשתי המקשר בין רצועת עזה לגדה המערבית ומזרח ירושלים כבירה". קרא לתורמים להחזיר את המימון של אונר"א

ספרד: "נקבל החלטות משלנו אם אירופה לא תתמוך בפלסטינים"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

שר החוץ של ספרד אמר שאם אירופה תמשיך להסס בתמיכתה בפלסטינים, "כמדינה ריבונית ספרד תקבל את ההחלטות שלה".

השר חוסה מנואל אלברס אמר גם כי שלום במזרח התיכון ניתן להשיג רק באמצעות הקמת מדינה פלסטינית, "המקשרת בין עזה לגדה המערבית, עם מזרח ירושלים כבירתה".

הדיפלומט הספרדי, המכהן כשר החוץ של האיחוד האירופי ושיתוף הפעולה מאז 2021, אמר את הדברים לערוץ הסעודי 'ערב ניוז'.

לדברי אלברס, בעוד ש-27 המדינות החברות באיחוד האירופי "כולן רוצות שלום במזרח התיכון עם ניואנסים שונים". עבור ספרד, לעומת זאת, העמדה "ברורה מאוד" לדבריו "ספרד רוצה לראות עצירה מיידית של הסכסוך הישראלי-חמאס, גישה הומניטרית בלתי מוגבלת לרצועת עזה, ויישום "פתרון שתי המדינות".

"אנו קוראים להפסקת אש קבועה, שחרור מיידי של בני ערובה, גישה מיידית לסיוע הומניטרי ולוועידת שלום שתהווה את המסגרת (ליישום) פתרון שתי המדינות", אמר אלברס. "בסופו של דבר, כולנו יודעים שכל עוד לעם הפלסטיני לא תהיה מדינה, לא יהיה מזרח תיכון יציב. וכולנו יודעים שהפתרון האמיתי למצב הזה במזרח התיכון ולשלום מוחלט הוא מדינה עם הגדה המערבית ועזה תחת רשות פלסטינית אחת כשבירתה מזרח ירושלים".

הוא אמר כי ספרד מתכוונת להגדיל את תרומתה של אונר"א כדי לסייע את קריסת הסוכנות שמשתפת פעולה עם חמאס. "הם נותנים מזון וסיוע חירום לפליטים, אז אם הם יתמוטטו, הם לא יוכלו להאכיל את האנשים האלה", אמר אלברס.

"זו הסיבה שהחלטנו להגדיל את התרומה שלנו לכ-3.5 מיליון יורו, כדי לוודא שאונר"א תוכל לתפקד, וזה מה שאני מסביר לכל עמיתיי האירופים".

ספרד אינה היחידה מבין מדינות אירופה בחיזוק תמיכתה באונר"א. גם אירלנד ונורבגיה חידשו את מחויבותן לסוכנות.

ספרד מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד