כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתנגדים לנורמליזציה

בישראל רוצים את מעורבות מרוקו במתרחש בעזה

למרות ההפגנות במרוקו נגד ישראל, עדיין סבורים בישראל שהיא יכולה וצריכה להיות משמעותית בסוגיות שחרור חטופים, הסיוע ההומניטרי והיום שאחרי ברצועה. בית המלוכה המרוקני מנהל קשר חם עם הקהילה היהודית

בישראל רוצים את מעורבות מרוקו במתרחש בעזה
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בישראל נעשו ניסיונות כדי לגרום למרוקו להיות מעורבת יותר במתרחש בעזה, כולל בעת האחרונה, אך לפי שעה המאמצים האלה לא נשאו פרי. כך דיווח רועי קייס הבוקר בכאן רשת ב. מאחר שישראל רואה במדינה גורם חיובי באזור, היא הייתה רוצה לראות את מרוקו יותר מעורבת במה שקורה ברצועת עזה, גם לגבי המאמצים לשחרור חטופים ישראלים, חלקם ממוצא מרוקני, וגם לגבי סוגיית הסיוע ההומניטרי וסוגיית היום שאחרי ברצועה.

מרוקו חידשה את היחסים עם ישראל לפני ארבע שנים. היא נתפסת כאן כאחת המדינות החיוביות באזור, מדינה שדוגלת באיסלאם סוני מתון ובסובלנות בין-דתית. בית המלוכה המרוקני אף מנהל קשר חם עם הקהילה היהודית. מאז חידוש היחסים, הקשרים פרחו לא רק במישור המדיני והביטחוני, אלא גם במישור העממי, שנחשב מאתגר יותר ביחסים בין ישראל לבין מדינות ערביות.

מאז תחילת המלחמה, כולל בימים האחרונים, מתקיימות הפגנות במרוקו נגד ישראל ולמען עזה, הפגנות שמובלות בידי גורמים המזוהים עם האחים המוסלמים וגורמים שמתנגדים לנורמליזציה בין המדינות. בדומה למדינות ערביות אחרות, המראות מעזה עושים את שלהם, ובית המלוכה מאפשר לציבור לשחרר קיטור. אלא שבירושלים עדיין סבורים כי מרוקו יכולה וצריכה להיות משמעותית בכל מה שקשור לפתרון בעזה. גם אם בעת הזאת אין היענות רבה מרבאט לכך.

מרוקו מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד