ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ככה עושים כסף

לא תאמינו ממה טסלה עושה מיליארדים

טסלה קנתה את הזיהום של יצרני הרכב המתחרים שלה. זה אמיתי, הזבל של אחרים הוא האוצר של טסלה. לפי המסמכים טסלה הרוויחה, החזיקו חזק, תשעה מיליארד דולר מאז שנת 2009

לא תאמינו ממה טסלה עושה מיליארדים
טסלה עושה מיליארדים ממכירת "זכויות" ליצרני רכב שלא עומדים ברף הזיהום צילום: טסלה

טסלה הרוויחה בשנה שעברה 1.79 מיליארד דולר, כמעט מכלום, כך מפרסמים בארצות הברית לאחר חשיפת מידע שהגישה טסלה לממשל האמריקאי. אז ממה טסלה עשתה את כל הכסף הזה? אתם לא תאמינו: טסלה קנתה את הזיהום של יצרני הרכב המתחרים שלה. זה אמיתי, הזבל של אחרים הוא האוצר של טסלה.

איך הם עשו את זה? זה ממש פשוט: כיום יש בעולם הרבה מדינות שאוסרות על יצרני הרכב למכור מכוניות מזהמות אבל הן עושות את זה במשורה: הן מרשות ליצרני הרכב למכור מכוניות מזהמות אבל הן דורשות מהם למכור מספר של מכוניות נקיות כדי שהממוצע של פליטות המזהמים יתאזן. ומי שלא עומד בממוצע הזה חוטף קנס.

אז מה עושה טסלה? היא מציעה ליצרני הרכב האלה לקנות את הזיהום שלהם. כלומר כאשר יצרני הרכב באמת מגיעים לממשלות שלהם ועושים חישוב של כמה זיהום הרכבים שלהם פולטים, הם מכניסים גם את המכירות של טסלה לרשימה ובגלל שטסלה מייצרת רק מכוניות חשמליות אז הוקוס פוקוס - הממוצע של הזיהום יורד.

הפרוצדורה הזאת היא לא חינמית כמובן ולפי המסמכים טסלה הרוויחה, החזיקו חזק, תשעה מיליארד דולר מאז שנת 2009. רשימת היצרנים שכבר עשו "ניקוי אגזוז" באמצעות טסלה כוללת למשל את יגואר-לנד רובר שמייצרת רכבי שטח גדולים ולכן זה כדאי לה.

טסלה זיהום אוויר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד