י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ח"כ גלית דיסטל בוועדת החינוך: "גדלים פה אנשים שחושבים שהזהות שלהם זה לאכול פיצה"

במהלך ועדת החינוך שהתקיימה אתמול (שני) דיברה ח"כ גלית דיסטל אטבריאן על נושא לימוד התלמוד והיהדות ואמרה: "ועדת החנוך גזלה ממני את הזהות שלי... מדובר פה באוצר של ידע גלום, ביהלום, אנחנו יושבים על יהלום וקוברים אותו... גדלים פה אנשים שחושבים שהזהות שלהם זה לאכול פיצה"

ח"כ גלית דיסטל בוועדת החינוך: "גדלים פה אנשים שחושבים שהזהות שלהם זה לאכול פיצה"
משכן הכנסת צילום: הדס פרוש / פלאש 90

אתמול (שני) דנה ועדת החינוך, התרבות והספורט בנושא חוסן תלמידים בזמן המלחמה לאור חשש מטשטוש ערכי הציונות, מורשת וזהות במערכת החינוך.

במהלך הועדה אמרה חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד): "וועדת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי ולא רק שגזלה ממני את הזהות שלי, מה שקורה עכשיו חמור פי אלף. אם אני יצאתי אחרי 12 שנות לימוד בורה לחלוטין לגבי מי אני.. היום המצב חמור פי אלף

בהמשך דבריה התייחסה אטבראין ללימוד התלמוד ואמרה: "היהדות היא דינמיט.. בקוריאה הדרומית הכניסו את לימוד התלמוד, התלמוד זה חדר כושר ללוגיקה, למה זה נשלל ממני? למה אני לא ידעתי עד גילי המאוחר שהיהדות אומרת לי שאנחנו לא יצורים גשמיים שעוברים חוויה רוחנית, אלא יצורים רוחניים שעוברים פה כרגע חוויה גשמית,

יש בה פילוסופיה, יש בה רוחניות, יש בה מדע, מה יודע האדם על היהדות שלו, שהעולם נברא בשישה ימים... היהדות הקדימה את המדע, היום המדע מתקדם ליהדות עד לתפיסת חלקיק האטום."

עוד הוסיפה אטבאריאן ואמרה: "מדובר פה באוצר של ידע גלום, ביהלום. ואתם יודעים למה אנחנו נאלצים לחפות את היהלום הזה. כי אנשים לא יודעים מה יש שם, גדל פה דור אחרי דור, בור. ויש על זה משמעות לא רק שכלית ולא רק רוחנית.

הזהות הזו. שימו לב מה קורא בעזה, מה קורא בחמאס, הם גאים בעוני שלהם, הם גאים במוות שלהם, כי יש להם 'אללה'. לנו גדעו את השורשים מתחת לרגליים, יושבים פה ואומרים לי שהלימוד של היהדות זה מה? ישראליות ויהדות ביחד? קולנוע עברי ישראלי לעומת המלבי"ם, הרמח"ל, האר"י הקדוש

אתם יודעים איזה עולמות יש שם? אני בוגרת 7 שנות פילוסופיה, הייתי כל כך צמאה לידע, אחרי 12 שנות לימוד עקרות, שהלכתי לאוניברסיטה ולמדתי 7 שנים. כלום. פילוסופיה מכלל הגוונים. כאין וכאפס כלום. אבק, לעומת היהלום שאנחנו יושבים עליו וקוברים אותו

והילדים שלנו לא יודעים מה זה להיות יהודי, אין להם מושג. אני לומדת היום ואני אומרת, אם רק הייתי יודעת את זה בגיל יותר צעיר. זה חוסן, זה זהות, זה שורשים, זה הכח להילחם, אני רואה היום את החיילים שלנו היום עם הציציות, חילוניים. עם ספרי תורה, חילוניים. עם הכיפות והתפילין, חילוניים.

אני רואה את זה ואני רואה איך הנשמה שלהם צמאה לזה, כמה הם כמהים לזה, אני רוצה לומר שישראל צריכה לעשות אתחול חדש ממערכת החינוך. היהדות זה לא מה שמכון הרטמן עוטף אותה, היהדות זה לא האחר הוא אני. או הגישה הפרוגרסיבית למשנה ולתנ"ך.

אנחנו יושבים על אמת נצחית, אנחנו יושבים על יהלום. והגיע הזמן שננגיש את היהלום הזה. את הידע הזה. את הרוחניות הזאת. שיש בה אנושיות. שהיא הבסיס של המוסר האוניברסלי היום, אנחנו הבאנו את זה. ואנשים לא יודעים."

מסיימת אטבאריאן ואומרת: גדלים פה ישראלים שחושבים שהזהות שלהם זה שהם אוהבים פיצה!

גלית דיסטל אטבריאן ועדת החינוך כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד