י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סיקור מקיף: השבת של 'נשיא המועצת' באלעד

תהלוכת הילדים, דרשות בפני קהל רב, ברכות ומעמד הכתרה לתלמידו • כך נראתה השבת של חכם שלום כהן באלעד

הגר"ש כהן באלעד.. צילום: באדיבות המצלם
הגר"ש כהן באלעד.. צילום: באדיבות המצלם

מדוע בכה נשיא ה'מועצת'?
למרות התארכותם של התפילות והדרשות, כבר לפני השעה 20:00 התייצבו המונים רבים בבית הכנסת כדי לתפוס מקומות לשירת הבקשות המונית, כנהוג בתפוצות ישראל מבני עדות המזרח מידי שבת, ובמיוחד לכבוד 'שבת שירה' כאשר טובי החזנים והפייטנים תושבי העיר בניצוחו ובניהולו של הרב כפיר פרטוש הגיעו למעמד. בית הכנסת התמלא בלמעלה מ-1.000 איש, כאיש אחד ובלב אחד תוך כדי שהם מקבלים את פניו של נשיא המועצת בשירה אדירה ובכבוד רב כיאה לכבודה של תורה.

במהלך כל התפילות התקבצו ובאו מכל רחבי העיר טף ונשים אבות ובנים. בשעת רעווא דרעווין נשא הגר"ש את השיעור ההלכתי כאשר מראש פורסמו לציבור הרחב מראי המקומות לשיעור ע"מ שיוכלו להכין אותו ולעמוד על הדברים ביתר שאת, הגר"ש הרחיב בסוגיית "שומע כעונה", תוך כדי שהוא חוקר בסוגייא בעניין של "חציו באמירה וחציו בשמיעה" האם יצא ידי חובה או לא.

לאחר תפילת ערבית וברכת הלבנה יצא הגר"ש לביתו להבדלה, ומיד לאחר מכן הגיע בלוויית המרא דאתרא הגר"מ מלכא ויו"ר התנועה אריה דרעי יחד עם ראש העיר ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל, חברי המועצה והסיעה, לקבוע מזוזות ולשאת דברים בפני הנוכחים הרבים שהסתופפו בחנוכת המבנה החדש והמפואר של תלמוד תורה "מאור ישראל" בנשיאותו של המרא דאתרא.

הגר"ש בדבריו שם פרץ בבכי כאשר דיבר על הבלבול והרוחות הרעות שפושות במחנה, ועל החובה לציית ציות מוחלט לגדולי ישראל ומנהיגיו המסורים לנו מדורי דורות וכמה שחשוב לא לסטות ימין ושמאל מהחינוך הטהור וכפי שקיבלנו מסיני ובשרשרת הדורות.

את ביקורו בעיר חתם הגר"ש בסעודה רביעית בבית המרא דאתרא בהשתתפותם של נכבדים רבים כשבסיומה ניגש להכתיר את תלמידו הרב הגאון יחזקאל כהן כרבה של קהילות "איגוד האברכים" בעיר, הגר"ש האריך בשבחיו של הרב מהיכרותו רבת השנים, על התמדתו וכח עיונו וברכו שיצליח להנהיג את עדתו ביד רמה ושלא תצא תקלה מתחת ידו.

בין לבין, ביקרו יו"ר התנועה אריה דרעי ביחד עם סגן ראש העיר צוריאל קריספל במטה המרכזי של התנועה בעיר כאורחו של מנהל המטה המסור והנמרץ חנן זיגדון, כדי לחנוך אותו ולקבוע מזוזות במקום החדש שנערך בטוב טעם ודעת ובאופן מרשים, ושיחת חיזוק ותמריץ קצרצרה עם הפעילים הנמרצים והנלהבים, בבחינת אין מזרזין אלא למזורזין, בא לחזק ויצא מחוזק משנוכח מהאוירה ורוח ההתנדבות במקום.

גם יו"ר התנועה אריה דרעי נשא דרשות במהלך השבת בבתי הכנסת בעיר בענינא דיומא וחידושים מפרשת השבוע, תוך שהוא חמוש וגדוש במאמרי חז"ל על הפרשה ובביאורים ותובנות נפלאות. כמו"כ נשא דרעי שיעור נרחב בפני מאות אברכים ובחורי ישיבות בבית הכנסת "אור שמעון" בראשותו של הרב דניאל פריינטה, שיעור בהלכה ופלפול בדיני חיוב ברכת המזון וממה הוא נובע חיוב זה ("ואכלת ושבעת") האם בגלל האכילה ושיעוריה, או שמא בגלל השביעה, שעה ארוכה התנצח דרעי עם האברכים ובחורי הישיבות בסוגיה זו תוך כדי הבאת דברי הראשונים והאחרונים בסוגייא.

גם רעייתו הרבנית יפה דרעי תחי', מסרה שיעורים לנשים הן בערב שבת והן בשבת בצהריים שיעורים מרתקים, שנמשכו שעה ארוכה כאשר בסיומם מתלוות אליה נשות השיעור מי בעצה ומי בשאלה, ללא ספק שבת עמוסה ומרעננת רוחנית ומספקת אנרגיות הדדיות וכוחות לכל מי שחווה, השתתף ונטל חלק בפעילות רוחנית עניפה זו.















שלום כהן אלעד ביקור דרעי גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד