י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הרמטכ"ל: "לא נרשה פעילות טרור בגזרה הצפונית"

רא"ל בני גנץ: "רואים מאבק אדיר בין הכוחות השונים במזרח התיכון, שיימשך זמן לא קצר ולא נוכל להתעלם ממנו"

גנץ. צלם:דובר צה"ל
גנץ. צלם:דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, נאם הבוקר (א) בכנס לזכרו של רא"ל אמנון ליפקין-שחק ז"ל והתייחס לשינויים המתרחשים בשנים האחרונות במזרח התיכון. "מחיקה גסה של הגבולות ברמה הכי אסטרטגית מהווה איום קונספטואלי על המבנה המדינתי במזרח התיכון כפי שהכרנו אותו, ומעבר לקבוצות בעלות אינטרס שעלול להתחלף", אמר.

"קיים מאבק שבצידו האחד הכוח הרדיקלי, הגי'האד העולמי עושה כל מאמץ לשמר את הקשר בין איראן לסוריה וללבנון. קיימת תחרות בין דאע"ש לאלקעידה. בצידו השני נמצאות מדינות המחנה המתון שאולי יחברו ביניהן. אנחנו רואים מאבק אדיר בין הכוחות השונים, מאבק שיימשך זמן לא קצר ולא נוכל להתעלם ממנו ומקול הרחוב".

הרמטכ"ל המשיך והדגיש כי "לא נוכל להרשות לעצמנו לא להתערב, המערב לא יוכל להרשות לעצמו לא להתערב. אפשר לחשוב שהסכסוכים הם מקומיים, אבל אי אפשר להשאיר את זה לא בטיפול, ואני חושב שהעולם מבין את זה ומנסה להכיל את האתגר הג'יאהדי ולכוון לפעולה בעניין הזה תוך שיתוף פעולה בין לאומי".

בנוגע למתיחות המורגשת בתקופה האחרונה בגבול הצפון, אמר כי "אנחנו ערוכים ודרוכים. עסקנו בכך כל סוף השבוע ונמשיך לעסוק בימים הקרובים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהגזרה הצפונית תהיה פעילה מבחינת טרור של אויבנו וסביב זה אנחנו נצטרך לפעול".

הרמטכ"ל התייחס בזהירות גם לנושא המשא ומתן עם הפלסטינים. "אין ספק שהנושא הזה חשוב לנו מאוד ואני מניח שימצאו את הדרך לקדם אותו". הוא הוסיף וציין כי "אין קשר בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני למאבק שאנחנו רואים בעיראק ובסוריה, אבל לצערי כל אחד יודע לומר שהעניין הפלסטיני הוא חשוב ביותר ומחבר את כולם. הנושא הזה חשוב לנו עצמנו, לאזור, ליחסים עם הקהילה הבינלאומית וליכולת של ישראל לשמור על שיתוף פעולה בין לאומי בסוגיות רבות וגדולות".

הרמטכ"ל ציין כי דאע"ש מתמודד כיום עם צבאות טכנולוגיים חזקים, וכי יש לצפות הארגון יעשה את ההתאמות תוך שימוש בתווך התת-קרקעי ובהיטמעות באוכלוסייה. הוא הוסיף ואמר כי "חיזבאללה מחזיק כיום בארסנל רקטי שאין כמוהו לאף מדינה בעולם. קשת האיומים היא רחבה מאוד".
בני גנץ טרור סוריה דאעש איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד