כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תנאי לחימה לקויים

ברקע האסון: קצינים בצה"ל מותחים ביקורת על הצבא

ברקע האסון אמש בו נהרגו שלושה לוחמים מפיצוץ בבית ממולכד, קצינים במילואים מותחים ביקורת קשה על התנהלות הצבא וטוענים כי לכוחות בשטח חסרים המשאבים כדי להילחם כפי שנדרש

ברקע האסון: קצינים בצה"ל מותחים ביקורת על הצבא
פעילות הכוחות בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

ביקורת קשה מופנית כלפי התנהלות הצבא מצד קציני מילואים שטוענים לליקויי התנהלות חמורים בשטח. לפי הפרסום של אמיר בוחבוט בוואלה, הקצינים טוענים כי הגדודים בשטח לא מקבלים את המשאבים המתאימים ללחימה במלחמה.

ברקע פיצוץ הבית הממולכד אמש (שני), במרחק מאות מטרים מגדר הגבול, בו נהרגו שלושה לוחמי מילואים ו-12 נפצעו, אומר אחד בקצינים כי "יש פער חמור מאוד בין הרצוי למצוי בשטח".

קציני המילואים טענו לכתב וואלה כי נכון לתחקר לעומק את סדר הפעילות שקדם לטיפול במבנה הפלסטיני, שהתברר כממולכד, בדומה לאירועים נוספים בחודש האחרון. ואולם, הבעיה נעוצה בתנאי הלחימה, ובהם יש לדון.

"לא הגיוני שעברו כבר ארבעה חודשים מתחילת המלחמה ויחידות שלמות באוגדת עזה מדברות במושגי ביטחון שוטף. זה לא הגיוני", טוען קצין. הוא מאשים את פיקוד הדרום ואוגדת עזה, ושואל: "האם בפיקוד הדרום לא מבינים? שיקשיבו לרשת הקשר... תשמעו באיזה מושגים משתמשות התצפיתניות והסמב"ציות בחמ"ל. שישאלו האם לכל גדוד מילואים יש את הכוחות הרצויים למשימות שהוטלו עליו".

קצין מילואים נוסף שיצא משטחי רצועת עזה, מבקר גם הוא בחריפות את התנהלות הצבא, ומסביר כי לגדודי המילואים אין את המשאבים להם הם נזקקים. "המשאבים הולכים ומדלדלים מכל מיני סיבות. זה מסוכן. צריך להסביר לכולם: זו מלחמה".

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד