כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האמריקאים בלחץ

הבחירות בארה"ב: אף אחד לא יודע בוודאות מה יקרה אם מועמד ימות

החלפת אחד מהאנשים בקלפי - לא שמישהו מדבר על זה ברצינות - יהיה תהליך מבולגן וכאוטי שיחשוף חילוקי דעות בתוך המפלגות הפוליטיות. אף אחד לא יודע בוודאות מה יקרה אם מועמד ימות או מסיבה כלשהי יצטרך לפרוש מהמרוץ

הבחירות בארה"ב: אף אחד לא יודע בוודאות מה יקרה אם מועמד ימות
דונלד טראמפ / ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד המרוץ לנשיאות 2024 נראה כקרב חוזר בין הנשיא ג'ו ביידן לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, דברים עלולים להשתנות.

בנובמבר 1872, המועמד הדמוקרטי לנשיאות הוראס גרילי מת לאחר הבחירות, הנשיא יוליס ס. גרנט זכה בבחירות. מותו של גרילי יצר את השאלה הקשה מה לעשות עם 66 הקולות של האלקטורים שבהם זכה.

רוב האלקטורים, לא הצביעו עבור גרילי המנוח, אלא חילקו אותם בין ארבעה מועמדים אחרים. הקונגרס לא ספר את שלושת הקולות שהוענקו לאדם מת.

למעלה מ-150 שנים חלפו מאז מותו של גרילי, במהלך השנים נעשו שני תיקונים חוקתיים הקשורים לירושת הנשיאות, אך עדיין יש איזשהו תחום אפור כשמדובר באירוע בלתי צפוי למועמד לנשיאות.

כיום, סקרים מראים שהבוחרים מודאגים מכך שגם טראמפ וגם ביידן זקנים מדי לתפקיד. טראמפ יהיה בן 78 ביום הבחירות בנובמבר, ולביידן ימלאו 82 בהמשך החודש. השאלה היא מה יקרה אם מכל סיבה שהיא, אחד מהשניים לא היה מסוגל להמשיך במרוץ.

החלפת אחד מהאנשים בקלפי - לא שמישהו מדבר על זה ברצינות - יהיה תהליך מבולגן וכאוטי שיחשוף חילוקי דעות בתוך המפלגות הפוליטיות. אף אחד לא יודע בוודאות מה יקרה אם מועמד ימות או מסיבה כלשהי יצטרך לפרוש מהמרוץ, כך לפי רשת CNN.

אפשר להניח שסגנית הנשיא קמאלה האריס תהיה מועמדת מובילה בקלפי אם מסיבה כלשהי, ביידן יפרוש. יחד עם זאת, לאור חולשתה של ניקי היילי בפריימריז, לא סביר שהרפובליקנים יתלכדו סביבה אם טראמפ לא יוכל להתמודד.

 

 

דונלד טראמפ ג'ו ביידן בחירות בארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד