י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זעזוע עמוק"

זעם בקהילות היהודיות: השחיטה הכשרה נאסרה סופית

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי קבע כי שחיטה כשרה אסורה סופית בבלגיה. יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, התריע כי המגבלות החמורות על יהודים לחיות ע"פ אמונתם תוביל לפגיעה חמורה במרקם החיים. חבר הפרלמנט היהודי: "עלבון לאיחוד האירופי"

זעם בקהילות היהודיות: השחיטה הכשרה נאסרה סופית
משחטה. אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

הקהילות היהודיות באירופה זועמות לאחר שבית המשפט העליון של האיחוד האירופי בשטרסבורג אסר על שחיטה כשרה סופית בבלגיה. אחד התירוצים של בית המשפט בגינו הוא פגע בזכויות היהודים: "אפשר לייבא בשר כשר ממדינות אחרות".

מיכאל פרייליך חבר הפרלמנט היהודי הבלגי חושב שפסק הדין הוא עלבון לאיחוד האירופי. "עצוב שזה ככה" אמר. "נכון שאפשר לייבא בשר מבחוץ, אבל זהו יום עצוב".

חבר הפרלמנט שנמצא בישראל לשיחות עם גורמים בממשלה כדי למנוע מצב שמדינות באירופה יאסרו לקיים ברית מילה, אמר כי נבדקות אפשרויות שונות להתמודד עם המצב, כולל עם הרבנות הראשית בישראל לראות איך מתנהלים מול אירופה בנושא". פרייליך נפגש בנושא ברית מילה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הבריאות אוריאל בוסו.

באדיבות המצלםחבר הפרלמנט מיכאל פרייליך עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הבריאות אוריאל בוסובאדיבות המצלם

מטעם איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, נמסר: "למדנו בזעזוע עמוק על פסיקת בית המשפט לזכויות אדם כנגד זכויות האדם, חופש הדת והפולחן של היהודים והמוסלמים. הקביעה המשתמעת של פסק הדין המעוות היא שזכויותיהם של אזרחים אלה לחופש דת ופולחן פחותה אף מזו של בעלי החיים".

יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, התריע כי המגבלות החמורות על יהודים לחיות ע"פ אמונתם תוביל לפגיעה חמורה במרקם החיים ביבשת. "הדת היהודית היא דת שחומלת לא רק על בני האדם אלא גם על בעלי החיים והתקנות המחמירות של היהדות באשר לאופן ביצוע שחיטה כשרה, נועדו כדי להבטיח צמצום הסבל של החיות".

הרב מרגולין קורא לממשלות ולפרלמנטים השונים באירופה לנקוט מייד בכל הצעדים הדרושים על מנת לשנות את הפסיקה המפלה את היהודים והמוסלמים. גם פורום המנהיגים האירופאים למאבק באנטישמיות שהוכרז בחודש שעבר בכינוס שקיים ה-EJA באושוויץ, ובו 16 נשיאים ומנהיגים אירופאים כקנצלר אוסטריה לשעבר, סבסטיאן קורץ, ראש ממשלת צרפת לשעבר מנואל וולס, ראש ממשלת איטליה לשעבר, מתיאו רנזי, הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין ואחרים, קורא לאיחוד האירופי, לממשלות ולפרלמנטים להבטיח את חופש הדת והפולחן של אזרחי היבשת.

האיחוד האירופי שחיטה כשרה מיכאל פרייליך בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד