כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לראשונה

נתניהו שיגר את יועצו לשיחות בקהיר; האלוף נשאר בארץ

במהלך דיוני ההכנה לנסיעה לקהיר האלוף ניצן אלון הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו כיוון פעולה מסוים לסבב השיחות בקהיר, אך נתניהו לא הסכים לתת מנדט לצוות המו"מ להתקדם לכיוון הזה והנחה להיות ב"האזנה" בלבד

נתניהו שיגר את יועצו לשיחות בקהיר; האלוף נשאר בארץ
אילוסטרציה. צילום: unsplash

האלוף במיל' ניצן אלון, הממונה בצה"ל על סוגיית החטופים בעזה, לא הצטרף למשלחת הישראלית לשיחות בקהיר בשל החלטת נתניהו לא לתת מנדט לצוות המו"מ להציג עמדות חדשות. שלושה מקורות שמעורים בנושא אמרו ל'וואלה' כי מי שכן הצטרף למשלחת הוא יועצו המדיני של נתניהו, אופיר פאלק.

לדברי ברק רביד ב'וואלה', החלטתו של אלון מצביעה על מרחב התמרון המוגבל מאוד שנתניהו מוכן לתת לצוות המו"מ הישראלי. עוד טוען רביד כי החלטת נתניהו לצרף לצוות המו"מ את מקורבו אופיק פאלק, בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה, עשויה להעיד על כך שראש הממשלה רוצה לוודא שהנחייתו "רק להקשיב" אכן מיושמת. כלומר העיתונאי המדווח סבור שנתניהו לא באמת מאמין שהשיחות הללו יישאו פרי וכי הוא רק עושה השתדלות בעניין לבקשת האמריקאים.

בכיר ישראלי הסביר את החלטתו של האלוף ניצן אלון ואמר ל'וואלה': "כדי רק להקשיב מספיקות שתי אוזניים לא צריך 12".

מקור שמעורה בפרטים אמר כי במהלך דיוני ההכנה לנסיעה לקהיר האלוף ניצן אלון הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו כיוון פעולה מסוים לסבב השיחות בקהיר, אך נתניהו לא הסכים לתת מנדט לצוות המו"מ להתקדם לכיוון הזה והנחה להיות ב"האזנה" בלבד.

המקור ציין כי תחת התנאים הללו האלוף אלון סבר כי אין תועלת בהצטרפותו לנסיעה לקהיר ושלח את סגנו אורן סתר יחד עם ראש המוסד וראש השב"כ.

לפי גורמים בסביבת נתניהו, צירופו של פאלק למשלחת נובע מרצונו של ראש הממשלה שיהיה "איש משלו" מעורב בשיחות. בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה כי פאלק נשלח לקהיר כתוספת לחברי צוות המו"מ.

אופיר פאלק ניצן אלון פסגה מצרים קהיר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד