כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתייחס לגיוס חרדים

הרמטכ"ל: "חיסלנו, עד כה, למעלה מ-10,000 מחבלים"

הרמטכ"ל ביקר באוגדת עזה ואמר: "בימים מאתגרים אלה, יש דבר אחד ברור מאוד – כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית. זוהי תקופה אחרת, מה שהיה לפניה, נכון שייבחן בשנית" | על מבצע החילוץ ברפיח: "המבצעים האלה מתאפשרים בזכות התמרון וההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים"

הרמטכ"ל: "חיסלנו, עד כה, למעלה מ-10,000 מחבלים"
הרמטכ"ל הרצי הלוי באוגדת עזה צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר באוגדת עזה ובסיומו התייחס לסוגיית חוק הגיוס שעלה שוב לשיח בעקבות המלחמה. וכן למבצע חילוץ שני החטופים ברפיח לפי יומיים.

תחילה אמר: "אנחנו נלחמים מזה כארבעה חודשים, ויש עוד דרך לפנינו. המלחמה משנה את פניה. מהתחלה קשה וכואבת, בלמנו במחיר גבוה, התעשתנו ויצאנו להתקפה איכותית ועוצמתית – נמשיך אותה עד להשלמת מטרות המלחמה".

עוד אמר: "בעשרות השנים האחרונות לא היה צבא שתמרן באזור כה בנוי וצפוף, לגובה ומתחת לפני הקרקע. חיילי צה"ל מתמודדים עם זה בהצלחה רבה וההישגים הצבאיים יוצאי דופן. לצערנו יש לכך גם מחיר בנפגעים – ההגנה על הבית מחייבת את הנכונות לכך. אנחנו מתקדמים על-פי התכנית, ההישגים עד כה גבוהים משחשבנו ביציאה לדרך. את הלחימה אנחנו ממשיכים בתצורות שונות".

לדבריו, "בצפון הרצועה אנחנו חוזרים לכל מקום בו יש טרור. משתמשים במודיעין שמצאנו בשטח, בחקירות של המחבלים הרבים ששבינו, ובאים בפעם השנייה וגם השלישית ליעדים אחרים, הורגים עוד אויב ומשמידים עוד תשתיות טרור, מעמיקים את ההישג".

הלוי המשיך ומנה את ההישגים עד כה: "בדרום הרצועה, בחאן יונס, אנחנו מגיעים למקומות שהאויב לא דמיין שנגיע אליהם. משמידים את כל הנכסים האסטרטגיים של חמאס בעיר שנחשבה לבירת הטרור של הארגון. חיסלנו, עד כה, למעלה מ-10,000 מחבלים, בהם מפקדים רבים. זוהי המשמעות של לפרק את חמאס".

"ההישגים הצבאיים כפי שאמרתי, גבוהים מאוד, אבל בינם לבין מימוש מטרות המלחמה ישנה דרך ארוכה. אנחנו צריכים לפגוע בהנהגה הבכירה, להרוג עוד ממפקדי האויב ופעיליו, להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון, ולהחזיר את כל החטופים הביתה – משימה עליונה וחובתנו המוסרית".

באשר למבצע חילוץ החטופים אמר הרמטכ"ל: "במבצע נועז, חילצנו מלב רפיח את פרננדו ולואיס, אחרי 129 ימים מאז שנחטפו באכזריות על ידי חמאס. זה היה לילה מורכב ומתוח. הנכונות של הלוחמים להתייצב מול הסיכון, מעוררת גאווה גדולה. אני מלא הערכה, ראשית ללוחמי הימ"מ, שירות ביטחון כללי וצה"ל. מלא הערכה לשותפיי לקבלת ההחלטות המבצעיות. כשצריך לקבל החלטות כה מורכבות – המפקדים בשב"כ ובימ"מ – הם האנשים שאיתם אתה רוצה לעשות כאלה החלטות".

"לאחר הצלחת המבצע הזה, חשוב לזכור שני דברים", אמר הרמטכ"ל ללוחמים, "כשיצאנו למבצע לא ידענו בוודאות שהוא יצליח. מידי שבוע אנחנו מוציאים מבצעים מיוחדים, תוך סיכון חיים בתנאים מורכבים, באי וודאות רבה לנסות ולהשיב חטופים הביתה. הפעם הצלחנו. היו עוד מבצעים שלא צלחו או נכשלו – אנחנו לא נפסיק לנסות ונעשה את זה באחריות רבה".

"המבצעים האלה מתאפשרים בזכות התמרון וההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים, ביניהם גם אלה שנפלו או נפצעו. אם לא נמשיך לתקוף את חמאס בנחישות, יהיה קשה מאוד לסיים את המלחמה בהשבת החטופים. אנחנו מאוד נחושים להשיב הביתה את 134 החטופות והחטופים".

עוד הוסיף: "ממשיכים לפעול בכל מקום שיש בו טרור – ואין לנו שום כוונה לעצור. יש לנו עוד עבודה להשלים – באזורים שלא היינו בהם וגם באלה שכבר ביקרנו בהם. יש לנו תכניות ואנחנו נבחר את העיתוי הנכון לממש אותן וכמובן גם את הדרך הנכונה. את היישובים והקיבוצים באזור נחזיר ונבנה. המשימה שלנו לאפשר לתושבים – בצפון ובדרום – לחזור הביתה בביטחון. ראיתי בחודשים האחרונים את השדות בחרישתם ובזריעתם – נעשה הכל בכדי שאלה שזרעו בדמעה, יקצרו ברינה ככל שניתן".

"אנחנו נערכים לכך שהלחימה תימשך עוד זמן רב. מרעננים את הכוחות, ומשחררים חלק מכוחות המילואים – אנחנו יודעים שנזדקק להם שוב. אני יודע שישנם לוחמים בשירות הסדיר, שיצאו הביתה רק פעם או פעמיים מתחילתה של המלחמה. תדירות היציאות הביתה של החיילים אינה נתונה לבחירתו של מפקד זה או אחר, אלה נובעות מהחלטות מבצעיות הנגזרות מהערכת המצב. במלחמה קיים מתח בין המשימות המבצעיות בשטח, לבין הצורך של הכוחות להתרענן".

הרמטכ"ל הוסיף ואמר: "אנחנו יודעים שזה חשוב להמשך התפקוד של הלוחמים בשדה הקרב. אנחנו דואגים להם, מטפלים בהם ובעיקר מסבירים להם. זוהי האחריות שלנו כמפקדים וזה חלק מהמשימה, והיכן שצריך לתקן, אנחנו יודעים גם לתקן".

בשלב זה עבר להתייחס לסוגיית הגיוס ואמר: "בימים מאתגרים אלה, יש דבר אחד ברור מאוד – כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית. זוהי תקופה אחרת, מה שהיה לפניה, נכון שייבחן שנית. אנחנו מקדימים עכשיו פתרונות גיוס מידיים, בכדי להשלים את שורותינו, נוכח המשך הלחימה. נידרש לעוד מכך בהמשך".

"צה"ל תמיד שאף להביא לשורותיו מכל חלקי החברה הישראלית. המלחמה הזו ממחישה את הצורך לשנות. להצטרף לשירות, להגן על הבית. יש לנו הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס לצה״ל בשעה בה הנחיצות היא גבוהה מאוד. אנחנו נדע לייצר את הפתרונות והתנאים הנכונים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה הזו. צה"ל כצבא העם נכון למשימה". דברי הרמטכ"ל באוגדת עזה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אוגדת עזה מלחמת חרבות ברזל גיוס חרדים חוק הגיוס חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד