י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחשד שהדליף

אוחנה ליועמשי"ת: לפתוח בחקירה פלילית נגד הח"כ

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה דורש מהיועמ"שית לפתוח בחקירה נגד ח"כ גלעד קריב לאחר שהדליף פרוטוקולים חסויים מועדת חוץ וביטחון. קריב: "בכוונתי לפנות ליועמ"שית בבקשה לפתוח בבדיקה מיידית של ההדלפות מקבינט המלחמה"

אוחנה ליועמשי"ת: לפתוח בחקירה פלילית נגד הח"כ
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פנה ליועמ"שית גלי בהרב מיארה כדי שתורה על פתיחת חקירה פלילית נגד ח"כ גלעד קריב (העבודה) בחשד שהדליף חלקים מפרוטוקול דיון מסווג בוועדת החוץ והביטחון.

על פי דיווח בחדשות 12, הדיון המדובר התקיים ב-13 ביוני 2023, חודשים לפני האסון, שבו נתן רה"מ נתניהו סקירה ביטחונית לחברי הוועדה.

נועם מושקוביץ, דוברות הכנסתבמליאת הכנסתנועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חה"כ קריב בתגובה: "כל בדיקה בהקשר לדליפת מידע מקבינט המלחמה, קבינט מורחב, דיוני הממשלה וועדות הכנסת היא מבורכת וראויה. ככל שמדובר בבדיקה פוליטית, באכיפה בררנית או בבדיקה שמטרתה להטיל אימה על ח"כים, הרי שזו תיתקל בחומת הפלדה של הדמוקרטיה".

קירב הוסיף: "בכוונתי לפנות ליועמ"שית בבקשה לפתוח בבדיקה מיידית של ההדלפות מקבינט המלחמה על תוכניות תקיפה בלבנון ובעזה שסיכנו את לוחמי צה"ל, במקביל לבדיקה הנוגעת לוועדת החוץ והביטחון. במידת הצורך תוגש עתירה לבג"ץ להורות לשב"כ לחקור את ההדלפות המסכנות את חיי החיילים".

גלעד קריב ועדת חוץ ובטחון הדלפה אמיר אוחנה הדלפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד