כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אי אמון

סוכנות מוד'יס מורידה את הדירוג של הבנקים הגדולים בישראל

הרשימה כוללת את כל חמשת הבנקים הגדולים במדינה, ביניהם: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי - טפחות וכן הבנק הבינלאומי

סוכנות מוד'יס מורידה את הדירוג של הבנקים הגדולים בישראל
כסף צילום: בחדרי חרדים

לאחר שהורידה את הדירוג של מדינת ישראל היום (שלישי) מוד'יס מודיעה כי היא מורידה את הדירוג של חמשת הבנקים הגדולים במדינה.ההודעה נחשבת לרחבת היקף בשל העובדה שהיא כוללת את כל חמשת הבנקים הגדולים במדינה: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות והבנק הבינלאומי.

הסיבה להורדת הדירוג היא חשש של מודי'ס מכך שהממשלה לא תוכל לתמוך בבנקים במקרה של מפלה בשווקים, זאת בשל אותן הסיבות שהביאו להורדת הדירוג שלה עצמה. ניתן לאמר כי ההורדה הזו מוכיחה הבעת אי אמון נוספת ליכולתה של  הממשלה לפעול בתחום הכלכלי באופן הרצוי.

כזכור, ביום שישי חברת דירוג האשראי הבין-לאומית מודי'ס (Moody's) הודיעה כי החליטה להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל, לראשונה בהיסטוריה. החברה הורידה את הדירוג מרמה של A1 לרמה של A2, עם תחזית שלילית.

מוקדם יותר היום מנכ"ל משרד האוצר,שלומי הייזלר, הגיב במהלך ראיון שהעניק לגל"צ על הורדת הדירוג האשראי של מודי'ס ואמר כי "זה לא הכה אותנו בתדהמה, לקחנו בחשבון את האפשרות שזה יקרה ונערכנו לכל תרחיש, צריך להסתכל בדו"ח גם על הדברים הטובים כדי לחשוב איך אפשרי להעלות חזרה את הדירוג".

חמשת הבנקים הגדולים במדינה מודי'ס הודעת דירוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד