כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המצוד נמשך

ישראל מנסה ללכוד את סינוואר - שמחליף מקומות מסתור

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר מנותק קשר ואינו לוקח חלק במשא ומתן המתנהל לעסקת חטופים, כשבמקביל הוא מחליף מקומות מסתור ומקיף עצמו בחטופים ישראליים

ישראל מנסה ללכוד את סינוואר - שמחליף מקומות מסתור
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המצוד אחר יחיא סינוואר, מנהיג החמאס ברצעות עזה נמשך. במערכת הביטחון טוענים כי סינוואר עובר "ממקום למקום בקצב מסחרר" וחותר לסיום המלחמה כדי להינצל, כך דווח ב"ווינט". 

נציגי חמאס טוענים כי אינם מצליחים ליצור קשר עם סינוואר ואנשיו - ואלו אינם בקשר עם ההנהגה שבחו"ל מזה למעלה משבועיים. לפי שעה המגעים לעסקת חטופים מתנהלים ללא קולו של סינוואר. 

כדי לשמור על חייו ולמנוע מישראל לחסל אותו, סינוואר נע מתחת לאדמה יחד עם חטופים ישראלים. לפי ממצאים שבידי צה"ל, המחבלים מכריחים אותם לנוע ממתחת תת-קרקעי אחד למשנהו עם ההנהגה. 

עד כה הגיע צה"ל ללפחות לארבע מנהרות שבהן שהה סינוואר בחאן יונס. סינוואר לפי הערכות מסתתר במקומות שהוכנו מראש והותאמו למצוד של חודשים.

אתמול חשף דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, תיעוד של מנהיג חמאס יחיא סינוואר צועד במנהרות ברצועת עזה.

"בתחילת החודש", סיפר הגרי, "עצרנו קרובי משפחה של יחיא סינוואר שהועברו לחקירת שירות הבטחון הכללי. הם מספקים לנו מודיעין רב. המבוך התת-קרקעי מתחת לח'אן יונס בנוי מסועף, מנהרות שנועדו להוות מקלט לבכירי חמאס ומנהרות מעבר - מספר מתחמים שיועדו לשהיית בכירי חמאס, החזקת חטופים, החבאת כספים. פשטנו על מתחם מתחת לבית קברות שבו היו בכירי חמאס ממנה ניהלו את הלחימה ב-7 באוקטובר ומתחם בו שהו חטופים".

במהלך פעילות בח'אן יונס, לפני כשבועיים, הצליחו לוחמי צה"ל להגיע לסרטון של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, כשהוא צועד בתוך מנהרה אסטרטגית של חמאס מלווה באשתו וילדיו. אדם נוסף הוביל אותם בפנים. הצילום ככל הנראה ממצלמת אבטחה, והתיעוד שצולם בתחילת המלחמה, מנותח בימים אלה בידי צה"ל ושב"כ. גורמים ישראלים אמרו כי פרט לתיעוד המדובר, ישראל מחזיקה בתיעודים נוספים של סינוואר.

יחיא סינוואר חמאס חרבות ברזל צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד